Paula Lazarek

Walter Röhrl testuje zakamuflowane Porsche Cayenne na torze Hockenheim

Walter Röhrl sprawdza możliwości nowego, mocarnego wariantu Porsche Cayenne – jeszcze w postaci lekko zakamuflowanego prototypu.

Na pętli Grand Prix toru Hockenheimring dwukrotny rajdowy mistrz świata i ambasador marki Porsche zdążył już pokonać za kierownicą wyczynowego SUV-a wiele okrążeń. Dynamikę jazdy nowego Cayenne określił jako „wielki krok naprzód w porównaniu z tym wszystkim, co dotąd znaliśmy. Ten samochód na nowo definiuje znaczenie terminu »SUV«”.

Osiągi, jakich oczekujesz od Porsche, w połączeniu z wysokim stopniem użyteczności na co dzień i wszechstronności – oto cechy, które wyróżniają Cayenne od czasu jego debiutu w 2002 r.

Do grona szczególnie dynamicznych odmian w pierwszych latach produkcji modelu zaliczało się debiutujące w 2006 r.

Cayenne Turbo S o imponującej wówczas mocy 383 kW (521 KM), a także oferowane od 2007 r. warianty GTS, specjalnie skonfigurowane pod kątem sportowego charakteru. „Samochody terenowe, którymi można jeździć niczym autem sportowym – w tamtych czasach to była prawdziwa sensacja” – tak Walter Röhrl wspomina pierwszą generację Porsche Cayenne o wewnętrznym oznaczeniu E1.

Ambasador marki „połykał” kolejne okrążenia Hockenheimringu przy akompaniamencie emocjonującego brzmienia nowego, tytanowego układu wydechowego z centralnie umieszczonymi końcówkami – i był pod wielkim wrażeniem: „Samochód pozostaje niewiarygodnie stabilny nawet w szybkich zakrętach, a jego reakcje na skręt są niezwykle precyzyjne. Bardziej niż kiedykolwiek masz wrażenie, że siedzisz nie w dużym SUV-ie, ale w kompaktowym aucie sportowym”.

Najnowsze

Paula Lazarek

Dobre wieści dla właścicieli Hondy. Producent przedłuża do pięciu lat gwarancję na wszystkie hybrydy

Honda wprowadziła nową ofertę gwarancyjną, która obejmuje wszystkie modele o napędzie hybrydowym.

Wśród nich znajdziemy auta z rodzin Jazz oraz CR-V, a wkrótce także HR-V. Nowa oferta gwarancyjna została stworzona we współpracy z Helvetia Schweizerische Versicherungsgesellschaft in Liechtenstein AG – szwajcarskim liderem rynku ubezpieczeń.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom polskich klientów Honda wprowadziła bezpłatny, pięcioletni okres gwarancji na całą gamę aut o napędzie hybrydowym. Właściciele modeli Jazz e:HEV, Jazz Crosstar e:HEV oraz CR-V Hybrid mogą liczyć na darmowe naprawy w autoryzowanych stacjach obsługi przez okres 60 miesięcy.

Wkrótce dołączą do nich także klienci, którzy zakupią najnowszą generację Hondy HR-V. Wszelkie usługi serwisowe dla aut Honda są świadczone na najwyższym poziomie dzięki zaawansowanej diagnostyce i przy wykorzystaniu oryginalnych części zamiennych.

Wszelkie elementy układu hybrydowego samochodów Honda objęte są ochroną przez okres pięciu lat lub do 100 000 kilometrów przebiegu. W tych ramach Honda bezpłatnie usunie wszelkie usterki stwierdzone w samochodzie z uwzględnieniem warunków gwarancji. Właściciele nowych hybrydowych aut Honda mogą liczyć także na ochronę układu wydechowego przez okres 60 miesięcy od zakupu, bez względu na przebieg.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Zobacz, jak James May ocenia samochody YouTuberów!

James May nie zna litości! Zobacz, co legendarny prezenter sądzi o samochodach popularnych YouTuberów!

James May to dziennikarz, którego fanom motoryzacji przedstawiać nie trzeba. Znany z prowadzenia wraz z Jeremym Clarksonem i Richardem Hammondem kultowych programów takich jak „Top Gear” i „The Grand Tour”, Brytyjczyk postanowił sprawdzić, jakie auta mają w swoich garażach słynni YouTuberzy. Jak się domyślacie, nie pozostawił na ich samochodach suchej nitki!

Zobaczcie, jak James May oceny samochody YouTuberów!

Najnowsze

Paula Lazarek

Audi elektryfikuje FC Bayern Monachium. Wiemy, czym będzie jeździć Robert Lewandowski!

FC Bayern Monachium – klub, w którym na co dzień gra najlepszy polski piłkarz Robert Lewandowski - oraz partner klubu, marka Audi, uruchomiły przy stadionie Allianz Arena w Monachium 21 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych.

FC Bayern i Audi wspólną podróż w kierunku zrównoważonej mobilności rozpoczęły we wrześniu 2020 roku. Piłkarze oraz działacze klubu stopniowo przesiadali się do nowych, w pełni elektrycznych modeli Audi.

Spora część drużyny, w tym również Robert Lewandowski, porusza się obecnie po drogach w pełni elektrycznymi modelami Audi e-tron lub Audi e-tron Sportback. Wkrótce do piłkarzy dotrą pierwsze egzemplarze Audi e-tron GT.

Audi i FC Bayern uruchomiły dotychczas 38 punktów ładowania zlokalizowanych przy boisku treningowym przy Säbener Straße w Monachium. Zostały one przyłączone do sieci późnym latem 2020 roku, tuż przed rozpoczęciem kolejnego sezonu Bundesligi. FC Bayern zredukował w ten sposób emisję pojazdów swojej floty do poziomu poniżej 95 gramów CO2/km, wnosząc tym samym istotny wkład w zrównoważony rozwój.

Audi i FC Bayern Monachium są partnerami od roku 2002. W roku 2011 AUDI AG zostało również udziałowcem klubu FC Bayern München AG.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Via Carpatia – jak wygląda realizacja drogowego przedsięwzięcia w Polsce?

Via Carpatia to kluczowy, liczący kilka tysięcy kilometrów korytarz transportowy łączący Europę Północną i Południową. Via Carpatia na terenie Polski to trasa, której łączną długość szacuje się na około 700 kilometrów. Póki co w eksploatacji jest trochęponad 75 kilometrów... ale kolejne są sukcesywnie budowane!

Szlak Via Carpatia integruje systemy transportowe wielu krajów – Litwy, Polski, Ukrainy, Białorusi, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii, Grecji, Chorwacji i Turcji. Przyczynia się do integracji krajów, przez które przebiega i usuwania barier w podróżowaniu pomiędzy nimi.

Na terenie Polski w skład szlaku drogowego Via Carpatia wchodzą odcinki dróg ekspresowych S61, S16, S19 pomiędzy miejscowościami Budzisko, Suwałki, Ełk, Białystok, Lublin, Rzeszów, Barwinek. Droga będzie docelowo przebiegać przez teren pięciu województw – podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego. 

Via Carpatia
Via Carpatia, fot. materiały prasowe / GDDKiA

Via Carpatia na terenie Polski to trasa, której łączną długość szacuje się na około 700 kilometrów. Póki co w eksploatacji jest nieco ponad 75 kilometrów, ale już w realizacji blisko 300 kilometrów!  

Dotychczas w ramach szlaku Via Carpatia w Polsce do użytkowania oddano: obwodnicę Suwałk, obwodnicę Augustowa oraz jednojezdniowe obwodnice Kocka i Woli Skromowskiej oraz Międzyrzeca Podlaskiego w ciągu drogi ekspresowej S19, zachodnią obwodnicę Lublina w ciągu S19, a także trasę Sokołów Małopolski – Stobierna – Rzeszów Południe. W sumie to odcinki o łącznej długości 75,3 kilometra. 

Sukcesywnie budowane są kolejne odcinki – w realizacji obecnie jest 289,1 kilometra. Intensywnie przygotowywana jest też realizacja pozostałych odcinków. Na etapie przygotowania jest 244,4 kilometra dróg ekspresowych S16 woj. podlaskim oraz S19 w woj. lubelskim i podkarpackim.

Podsumowanie realizacji Via Carpatia w każdym z województw:

Województwo podlaskie:

  • w eksploatacji: 25,6 km
  • w realizacji: 84,1 km
  • w przetargu: 75,3 km
  • w przygotowaniu: 76,4 km

Łącznie: 261,4 km

Województwo warmińsko-mazurskie:

  • w realizacji: 43,1 km

Województwo lubelskie i mazowieckie:

  • w eksploatacji: 19,8 km
  • w realizacji: 97,8 km
  • w przygotowaniu: 113,8 km 

Łącznie: 231,4 km

Województwo podkarpackie:

  • w eksploatacji: 30 km
  • w realizacji: 64,1 km
  • w przetargu: 20,4 km
  • w przygotowaniu: 54,1 km

Łącznie: 168,6 km

 Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne

Najnowsze