
Hyundai Ioniq 5 – producent pokazał jak powstaje ten elektryczny model!
Hyundai opublikował dwa nowe filmy, przedstawiające szczegółowo funkcje oraz proces produkcji Ioniq-a 5.
Pierwszy film przedstawia kluczowe cechy tego w pełni elektrycznego modelu: ultraszybkie ładowanie akumulatorów wraz z funkcją Vehicle-to-Load (V2L), ekologiczne materiały zastosowane we wnętrzu pojazdu oraz półautonomiczne systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Hyundai SmartSense.
Drugi film przedstawia etapy procesu produkcji IONIQ-a 5, w tym montaż baterii, kontrolę jakości oraz testy bezpieczeństwa. Hyundai Ioniq-a 5 miał swoją premierę w lutym 2021 roku.
Ioniq 5 został zbudowany w oparciu o dedykowaną platformę Hyundai Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dzięki czemu w standardzie posiada możliwość ultraszybkiego ładowania 800 V jak również 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki ładowarce 350 kW Ioniq 5 może być naładowany od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut, a pięć minut ładowania wystarczy, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechania 100 km.
Podczas procesu produkcji IONIQ 5 zostaje wyposażony w wiodące w branży technologie, które otwierają nową erę zelektryfikowanej mobilności. Zintegrowana jednostka ładowania (ICCU), opracowana niedawno przez Hyundai Motor Group, zarządza ładowaniem akumulatorów. System PE (Power Electric) integruje silnik elektryczny, reduktor i falownik w celu ograniczenia masy i poprawy wydajności.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!