Więcej kobiet za kierownicą
4 na 10 kierowców jeżdżących po polskich drogach to panie, a w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba wydanych prawa jazd kobietom wzrosła o niemal 150 procent, podczas gdy mężczyznom o 84 procent - wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.
Na koniec 2014 r. w Polsce uprawnienia do prowadzenia pojazdów posiadało niemal 20 mln Polaków – blisko 7,7 mln kobiet oraz 11,9 mln mężczyzn (dane CEPiK). 10 lat wcześniej, w 2004 r., kierowców mieliśmy dwukrotnie mniej, a udział pań wynosił zaledwie 32%.
Z ostatniej przeprowadzonej policyjnej analizy wypadków drogowych wynika, że w 2013 r. sprawcami 3 na 4 zdarzeń byli mężczyźni[1]. Kobiety spowodowały 21% wypadków. Również z wewnętrznych statystyk Gothaer wynika, że udział kobiet wśród zgłoszonych szkód komunikacyjnych w 2014 r. był sporo mniejszy niż mężczyzn i wynosił 30%.
– Kierowcy-mężczyźni są z reguły pewniejsi za kierownicą, odważniejsi i przejawiają większą skłonność do brawury, czego skutki są niestety bardzo poważne. Kobiety za kółkiem są ostrożniejsze i zdecydowanie rzadziej łamią przepisy drogowe, a stereotypowe powiedzenie „jeździsz jak baba” obecnie niewiele ma wspólnego z motoryzacyjną rzeczywistością. Ciężko też powiedzieć, że kobiety powodują mniej wypadków, bo mniej ich jeździ po ulicach. Dane statystyczne informują, że na 10 kierowców przypadają 4 kobiety, zaś na 10 wypadków tylko 2 zostały spowodowane przez panie. Co więcej w grupie tzw. „młodych kierowców” w wieku 18-24 lata, to właśnie mężczyźni powodują największą liczbę wypadków – dodaje Dmytryk z Gothaer.
Źródłó: Gothaer
[1] http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html
Najnowsze
-
To koniec darmowych autostrad w Polsce? Rząd może nie mieć wyjścia
Chociaż obecna koalicja rządząca nie zamierzała realizować obietnic PiS w sprawie szybkiego zniesienia opłat na wszystkich polskich autostradach, docelowo wszystkie miały być bezpłatne. Miały, ale nie wiadomo czy będą, ponieważ rządu może być nie stać na utrzymywanie ich z budżetu państwa. -
Za mały budżet i unieważniony przetarg – budowa nowego odcinka S17 wreszcie (chyba) może się zacząć
-
Motocyklowe zabezpieczenia antykradzieżowe – przegląd rozwiązań na sezon 2024
-
Kierująca „nie zachowała ostrożności” nielegalnie zawracając prosto pod koła busa
-
Rząd dopłaci do zakupu używanych samochodów. Na stole 1,6 mld zł
Zostaw komentarz: