Nie potrafisz kupić auta bez faceta? Film
I znowu zawrzało w środowisku reklamowym. Tym razem sprawcą jest TrueCar.com i spot sugerujący, jakoby kobiety nie były w stanie kupić samochodu bez wsparcia męskiego ramienia.
W reklamie kilka kobiet wypowiada się, jak wiele stresu sprawia im zakup samochodu, jak czują się zagubione i jak aplikacja TrueCar.com ułatwiła im życie, bo dzięki niej mogą załatwić wszystko same i „nie potrzebują zabierać ze sobą faceta”.
Reklama zaowocowała lawiną komentarzy na Facebooku, oskarżających firmę o seksizm i uwstecznienie (taka reklama mogłaby powstać w latach 50., argumentują oburzeni konsumenci obu płci).
„W mojej rodzinie kobiety kupowały samodzielnie auta od lat 60.” – zauważa jeden z komentujących.
„Czemu „nie muszę zabierać ze sobą faceta”? Czemu po prostu nie „eksperta” czy „specjalisty”? Od razu wydźwięk byłby inny” – taką opinię można przeczytać na kanale YouTube.
TruCar.com wystosowało oficjalne przeprosiny na Twitterze, dodając jednakże, że reklama została oparta na wynikach niedawno przeprowadzonej ankiety, które dowiodły, że 77% kobiet czuje się bardziej komfortowo, kupując samochód w obecności mężczyzny.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: