
Nowy Mercedes-Benz Klasy S: wnętrze może być takie jak lubisz, dzięki nastrojowemu oświetleniu
Dostępne na życzenie aktywne nastrojowe oświetlenie jest teraz zintegrowane z systemami wspomagającymi kierowcę, dzięki czemu służy do wzmocnienia ewentualnych ostrzeżeń. Ponadto, emituje informacje pochodzące od systemów pojazdu z zakresu komfortu – klimatyzacji oraz asystenta głosowego „Hej Mercedes”.
Względem poprzedniej generacji Klasy S liczba diod LED zastosowanych do oświetlenia kabiny wzrosła z 40 do około 250 (247 w W 223, 263 w V 223). Włókna światłowodowe aktywnego nastrojowego oświetlenia zostały ukryte za czarną okładziną – po wyłączeniu nie są widoczne. Diody LED rozmieszczono w ich wnętrzu w odległości co 1,6 centymetra.
Poszczególne diody LED są uruchamiane przez magistralę CAN-BUS w czasie rzeczywistym. Pozwala to na realizację „płynnych” efektów świetlnych i miękkich przejść w paśmie światła, teraz także pomiędzy różnymi kolorami. Po otwarciu drzwi do samochodu aktywne nastrojowe oświetlenie emituje subtelną animację na znak powitania.
Z luminacją na poziomie 200 kandeli na metr kwadratowy nastrojowe oświetlenie w nowej Klasie S jest dziesięciokrotnie jaśniejsze niż wcześniej. W zależności od jasności otoczenia system automatycznie przełącza się pomiędzy trybem dziennym a nocnym. Kolory (64 odcienie) i jasność (20 poziomów) można regulować za pomocą systemu MBUX lub asystenta głosowego „Hej Mercedes”.
Aktywne nastrojowe oświetlenie zapewnia nie tylko wyjątkowy wygląd – oferuje też nowe, inteligentne funkcje. Dzięki integracji z systemami wspomagającymi kierowcę może wizualnie wzmocnić emitowane ostrzeżenia. Na przykład funkcja ostrzegania przy wysiadaniu, która monitoruje ruch pojazdów zbliżających się z tyłu podczas postoju (w tym rowerzystów), aktywuje czerwone oświetlenie na drzwiach w przypadku wykrycia ryzyka kolizji przy opuszczaniu pojazdu. Z ostrzeżeń w postaci animacji czerwonego światła korzysta też aktywny asystent martwego pola.
Aktywne nastrojowe oświetlenie jest również wykorzystywane do emitowania odpowiednich informacji zwrotnych w przypadku korzystania z systemów z zakresu komfortu. Widoczny impuls świetlny wyzwala ustawienie niższej lub wyższej temperatury w poszczególnych strefach. Ponadto, aktywne nastrojowe oświetlenie aktywuje się wokół fotela, z którego wypowiedziana została komenda aktywująca sterowanie głosowe „Hej, Mercedes”. Oświetlenie kabiny współpracuje też opcjonalną kontrolą komfortu ENERGIZING i w zależności od wybranego programu nadaje wnętrzu odpowiednią atmosferę poprzez zmianę swojej kolorystyki.
Najnowsze
-
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
5 lat. Tyle projektantom BMW zajęło przygotowanie nowej ”jedynki”. Kompakt z Bawarii o oznaczeniu F70 przynosi powiew świeżości, ale nie rezygnuje z dotychczasowych proporcji. BMW 120 – Niby zupełnie inny, a jednak trochę podobny Wymiary nie odstają spektakularnie od generacji F40. Auto jest dłuższe o 4 centymetry i odrobinę wyższe. Bez zmian pozostał rozstaw osi, szerokość […] -
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
Zostaw komentarz: