Bridgestone kończy działalność francuskiej fabryki w Bethune. Co będzie z pracownikami?
W świetle zachodzących zmian na rynku opon samochodowych, firma ogłosiła dzisiaj, podczas nadzwyczajnego zebrania Rady Zakładowej, zamiar zakończenia działalności fabryki w Bethune. Jest to jedyna możliwa droga do ochrony konkurencyjności Bridgestone w Europie. Co dalej będzie z pracownikami?
Plany firmy mogą mieć wpływ na 863 pracowników. Bridgestone jest w pełni świadomy społecznych konsekwencji tego projektu i zobowiązuje się do wykorzystania wszelkich środków jakimi dysponuje w celu opracowania planów wsparcia dla każdego pracownika.
Odbyłoby się to w porozumieniu i na drodze stałego dialogu z przedstawicielami pracowników. Firma zaproponuje środki przedemerytalne, wsparcie w przeniesieniu pracowników do innych obszarów działalności Bridgestone we Francji oraz inicjatywy ułatwiające aktywizację zawodową, które zostaną szczegółowo omówione z przedstawicielami pracowników w nadchodzących miesiącach.
Ponadto Bridgestone zamierza maksymalnie ograniczyć wpływ na region poprzez wdrożenie konkretnego planu rewitalizacyjnego na tym obszarze. Firma zobowiązała się do stworzenia programu wsparcia na rynku pracy oraz do aktywnego poszukiwania nabywcy terenu.
Obecna sytuacja na rynku opon do samochodów osobowych zagraża konkurencyjności Bridgestone w Europie. Rynek oponiarski od kilku lat boryka się z poważnymi wyzwaniami – nawet bez uwzględnienia skutków pandemii COVID-19. Rynek opon pasażerskich odnotował stagnację popytu w ciągu ostatnich kilku lat (średni roczny wzrost <1%), podczas gdy konkurencja ze strony tanich marek azjatyckich nadal rośnie (udział w rynku z 6% w 2000 r. wzrósł do 25% w 2018 r.), co doprowadziło do ogólnej nadwyżki zdolności produkcyjnych. Spowodowało to presję na ceny i marże, a także nadwyżkę mocy produkcyjnych w segmencie małych opon, spotęgowanych malejącym popytem na produkty LRD (Low Rim Diameter). W kontekście ogólnej pozycji Bridgestone w Europie zakład w Béthune jest najsłabiej pozycjonowany i najmniej konkurencyjny.
Jesteśmy w pełni świadomi konsekwencji dzisiejszej zapowiedzi i następstw, jakie może mieć dla pracowników i ich rodzin. Projekt ten nie jest wynikiem zaangażowania pracowników, ani ich wieloletniego poświęcenia by dostarczać wysokiej jakości produkty naszym klientom. Jest natomiast bezpośrednim skutkiem sytuacji rynkowej, z którą Bridgestone musi się zmierzyć. Priorytetem jest oczywiście znalezienie sprawiedliwego i dopasowanego rozwiązania dla wszystkich pracowników, oferując każdemu z nich indywidualne wsparcie, a także rozwiązania zgodne z ich predyspozycjami osobistymi i zawodowymi.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: