
Ford wprowadza automatyczne przejście w tryb elektryczny Transita Customa PHEV
Uświadomienie wpływu jakości powietrza na nasze zdrowie skłania miasta, firmy i osoby prywatne do szukania sposobów ograniczenia emisji i brania odpowiedzialności za środowisko. Wprowadzane przez Forda rozwiązanie ma na celu ochronę czystego powietrza tam, gdzie jest ono najbardziej potrzebne.
Samochody dostawcze Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV) korzystające na żywo z danych o lokalizacji, automatycznie przełączą się w tryb jazdy elektrycznej, gdy tylko wjadą do zdefiniowanych obszarów, takich jak strefy miejskich korków, strefy niskiej emisji spalin – co pomoże zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza w miastach.
Kiedy pojazd opuści zdefiniowaną strefę, może automatycznie przełączyć się na najbardziej w tym momencie odpowiedni tryb jazdy – na przykład włączyć silnik benzynowy EcoBoost, by wygenerować dodatkową energię elektryczną i wydłużyć zasięg pojazdu.
Strefy niskiej emisji są coraz bardziej powszechne w całej Europie jako skuteczny sposób zarządzanie wpływem pojazdów na obszary miejskie. W pierwszych sześciu miesiącach funkcjonowania londyńskiej strefy ultra niskiej emisji (ULEZ) stwierdzono, że poziom dwutlenku azotu (NO2) – jednego z najbardziej szkodliwych gazów emitowanych przez pojazdy – został zmniejszony o prawie 30 procent.
Niedawne badanie, przeprowadzone przez Forda wykazało, że elektryczne hybrydy PHEV mogą znacząco przyczynić się do poprawy jakości powietrza w miastach: 75 procent dystansu przejechanego modelami Transit w centrum Londynu przez uczestników badania (operatorów Addison Lee Group, British Gas, Metropolitan Police i Transport for London) odbyło się w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Podobne badania odbywają się obecnie w Kolonii w Niemczech i Walencji w Hiszpanii.
Moduł Geofence w Transitach PHEV rejestruje informacje o poruszaniu się wyłącznie w trybie elektrycznym na obszarach oznaczonych „wirtualnym ogrodzeniem”. Szyfrowane informacje mogą być udostępniane bezpiecznie władzom lokalnym, jeśli zajdzie potrzeba udowodnienia, że pojazd spełniał restrykcyjne normy w strefach niskiej emisji i był wykorzystany zgodnie z lokalnymi opłatami.
Dostawczy Transit Custom Plug-In Hybrid oraz osobowy Tourneo Custom Plug-In Hybrid to pierwsze pojazdy w swojej klasie, które korzystają z napędu hybrydy ładowanej z gniazdka (PHEV). Akumulator o pojemności 13,6 kWh zapewnia bezemisyjny zasięg do 56 km (liczony w cyklu NEDC) dla Transit Custom PHEV oraz do 53 km (NEDC) dla Tourneo Custom PHEV. W obu pojazdach pracuje również 1.0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost, który może ładować akumulator w odpowiednim momencie, aby zwiększyć zasięg do ponad 500 km.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: