
Seat Ateca 2020 po liftingu zaprezentowany. Zmiany stylistyczne są niewielkie
Hiszpański producent zaprezentował odświeżoną wersję swojego kompaktowego SUV-a. Na pierwszy rzut oka możemy zauważyć, że ma sporo elementów stylistycznych podobnych do modeli Tarraco oraz Leon. Jakie zmiany przyniósł lifting tego modelu?
W nowej Atece przewidziano szereg innowacyjnych rozwiązań zapewniających stałą łączność z siecią oraz wysoki poziom bezpieczeństwa podróżujących. Podczas jazdy kierowca będzie mógł sparować bezprzewodowo smartfon za pomocą Android Auto lub Apple CarPlay.
9,2-calowy system multimedialny będzie można obsługiwać głosowo, za pomocą potocznego języka, a wbudowana karta eSIM pozwoli skorzystać z funkcji eCall, ułatwiającej kontakt ze służbami ratunkowymi w razie niebezpiecznego zdarzenia drogowego.
Nad komfortem i bezpieczeństwem podróży czuwać będą zaawansowani wirtualni asystenci, wśród których można wymienić np.: system ochrony pasażerów Pre-Crash, inteligentny asstent bezpieczeństwa Emergency Assist, asystent podróży Travel Assist, system monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu Exit Assist , asystent parkowania z przyczepą Trailer Assist, czy predykcyjny tempomat.
Tegoroczny model został wydłużony o 18 mm do 4381 mm względem poprzedniej wersji, podczas gdy szerokość i wysokość pojazdu pozostały takie same. Nowa bryła skrywa praktyczny bagażnik o pojemności 510 l.
Model będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia – Reference, Style, FR i nowo wprowadzonej Xperience, która zastąpi Xcellence. Nowa opcja Xperience dodaje samochodowi offroadowego charakteru. Efekt uzyskano m.in. poprzez wprowadzenie czarnej barwy na zderzakach, nadkolach i bokach samochodu, a także zamontowanie aluminiowej końcówki wydechu.
Kierowca będzie mógł wybrać m.in. rodzaj felgi spośród 14 wersji w rozmiarach od 16 do 19 cali czy kolor nadwozia spośród 10 propozycji, w tym nowej barwy – Dark Camouflage.
Tegoroczna wersja modelu Ateca będzie oferowana w odświeżonej gamie silników, które wyróżniają się niższą emisją spalin. Dzięki przygotowanym trybom jazdy Eco, Normal, Sport oraz opcji indywidualnych ustawień samochód dostosuje sposób jazdy do potrzeb kierowcy. Egzemplarze z napędem 4Drive będą dodatkowo oferować dwa dedykowane tryby – Offroad oraz Snow.
4 opcje silników benzynowych:
1.0 TSI 81 kW/ 110 KM, ręczna skrzynia biegów
1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
2.0 TSI 140 kW/ 190 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive
3 opcje silników wysokoprężnych:
2.0 TDI 110kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: