ASR
Układ przeciwpoślizgowy zapobiega zerwaniu przyczepności kół napędowych przy ruszaniu z miejsca.
Dzięki systemom bezpieczeństwa ABS, ASR, ESP kierowca może zapanować nad pojazdem nawet w sytuacjach zagrożenia. |
![]() |
Fot. Bosc
|
Układ przeciwpoślizgowy zapobiegający zerwaniu przyczepności kół napędowych przy ruszaniu z miejsca znany jest jako ASR (niem. Antrieb Schlupf Regulung lub ang. Automatic Stability Requirement, czasem TCS (Traction Control System). Celem stosowania jest zwiększenie bezpieczeństwa podczas przyspieszania, a w szczególności niedopuszczenie do wystąpienia poślizgów obwodowych napędzanych kół. W 1982 roku Volvo zaoferowało jako seryjne wyposażenie układ ASR w modelu 760 Turbo. W 1986 roku ASR został zintegrowany z ABS. Działanie układu polega na monitorowaniu prędkości kątowej kół i prędkości liniowej samochodu w przypadku wstąpienia poślizgu, wysyłany jest sygnał do jednostki sterującej silnika. Na śliskich nawierzchniach lub przy gwałtownym przyspieszaniu koła są przyhamowywane jeśli jest to niewystarczające ograniczany jest moment napędowy silnika poprzez zmniejszenie dawki paliwa.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: