Toyota GR Supra z silnikiem 2.0 w sprzedaży od marca 2020 roku
Rok po światowym debiucie GR Supry podczas North American International Auto Show 2019 w Detroit, Toyota ogłasza szczegóły pierwszego poszerzenia gamy modelu o nowy 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem. Nowa jednostka napędowa jest dynamiczna, a jednocześnie pozwala GR Suprze trafić do szerszego grona klientów. Auto będzie dostępne w sprzedaży w Europie od marca 2020 roku.
Nowa, 2-litrowa jednostka napędowa ma cztery cylindry ułożone rzędowo, jest wyposażona w turbosprężarkę typu twin-scroll i połączona z ośmiobiegową automatyczną skrzynią ZF. Ten zestaw zapewnia osiągi prawdziwie sportowego samochodu i niesamowite wrażenia z jazdy. Moc maksymalna to 258 KM (190 kW), a maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy i uzyskanie maksymalnej prędkości 250 km/h.
W podstawowej specyfikacji 2-litrowa GR Supra będzie oferowana w wersji Dynamic, która w standardzie ma 18-calowe felgi aluminiowe, system audio z czterema głośnikami i wyświetlaczem o przekątnej 8,8 cala oraz sportowe fotele obite Alcantarą. W standardzie będzie też pakiet Toyota Super Safety z systemami ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów podczas jazdy w dzień, systemem ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu z układem powrotu na zadany tor jazdy, adaptacyjnym tempomatem i systemem rozpoznającym znaki drogowe. Standardowym wyposażeniem modelu w wersji Dynamic będzie również system nawigacji i łączności z przydatnymi serwisami online.
Wprowadzeniu do sprzedaży dwulitrowej Toyoty GR Supry będzie towarzyszyć limitowana edycja Fuji Speedway. To auto będzie wyróżniać się wyjątkowym białym metalicznym lakierem z kontrastującymi czarnymi, matowymi, 19-calowymi kołami i pomalowanymi na czerwono lusterkami. We wnętrzu deska rozdzielcza zawiera wstawki z włókna węglowego oraz obicia z czarno-czerwonej Alcantary. Kolorystyka nawiązuje do oficjalnych barw zespołu TOYOTA GAZOO Racing. Edycja limitowana Fuji Speedway zawiera również aktywny dyferencjał, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce, które zwiększą potencjał auta.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Na bank nie zaszkodzi nowa jednostka
Anonymous - 5 marca 2021
No będzie lżejsza ta supra i inaczej się rozłoży ciężar, także nie jest to taki zły pomysł