Jak poradził sobie nowy Ford Puma w testach zderzeniowych?
Nowy Ford Puma jest najnowszym modelem Forda, który uzyskał ocenę 5 gwiazdek w niezależnych testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
Inspirowany SUV-em crossover Puma uzyskał najwyższą możliwą ocenę w testach przeprowadzonych od roku 2018 według bardziej restrykcyjnych zasad. Puma – w tym wersja Pumy napędzana zespołem EcoBoost Hybrid – to jeden z ośmiu modeli samochodów osobowych Forda, które zapewniają klientom bezpieczeństwo, ocenione przez Euro NCAP na 5 gwiazdek.
Euro NCAP przyznało Pumie komplet punktów za ochronę dorosłych pasażerów i dzieci, zarówno w bocznym zdarzeniu z barierą, jak i w bardziej wymagającym bocznym zderzeniu ze słupem. Uznanie zyskały także systemy wsparcia, w tym układ aktywnego wspomagania hamowania, inteligentny tempomat i system utrzymania na wybranym pasie ruchu.
Puma jest piątym pojazdem Forda, który uzyskał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w 2019 r. Pozostałe cztery to Ford Focus, Mondeo (oceniony powtórnie według nowych procedur) oraz Kuga i Explorer Plug-In Hybrid testowane na początku tego roku. Kolejne modele Forda z wynikiem 5 gwiazdek to Fiesta (testowana w 2017 roku), Galaxy (2015) i S-MAX (2015).
Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy Forda
- Tempomat adaptacyjny (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania na pasie ruchu (LC),
- System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek (BLIS) z Systemem wykrywania ruchu poprzecznego,
- Rozszerzony asystent parkowania/ Asystent parkowania 2,
- System aktywnie pomagający uniknąć zderzenia poprzez ominięcie przeszkody,
- Inteligentny tempomat,
- System utrzymania auta na pasie ruchu z funkcją wykrywaniem skraju jezdni,
- System wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze ,
- Awaryjne wspomaganie hamowania po kolizji,
- Układ aktywnego wspomagania hamowania,
- System ostrzegania przed jazdą pod prąd
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: