
Przeładowana ciężarówka z bardzo długą listą usterek
O ponad 5 ton za dużo ważyła ciężarówka przewożąca ziemię, którą zebrano w trakcie prac związanych z utrzymaniem dróg. Wywrotkę skontrolował patrol dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego i ujawnił poważne usterki stanu technicznego.
Na terenie powiatu legnickiego inspektorzy dolnośląskiej ITD zauważyli ciężarówkę przewożącą ziemię zebraną z pobocza jednej z dróg. Kierowca nie zabezpieczył ładunku sypkiego plandeką, a jego ilość wskazywała na możliwość przeładowania pojazdu.
Ciężarówka została zatrzymana i skierowana do punktu kontrolnego w Legnicy. Tam została zważona i poddana szczegółowej kontroli. Dopuszczalna masa całkowita została przekroczona o ponad 5 ton. Oprócz tego okazało się, że zapis określający DMC w dowodzie rejestracyjnym pojazdu jest niezgodny z przepisami – zamiast 26 ton został określony na 34,5 tony.
Stan techniczny samochodu też wzbudzał poważne zastrzeżenia inspektorów ITD. Stwierdzono nieszczelność układu pneumatycznego i układu wydechowego, wycieki płynów eksploatacyjnych oraz niesprawność oświetlenia. Inspektorzy skierowali ciężarówkę do najbliższej stacji kontroli pojazdów. Oprócz wcześniej wykrytych usterek stwierdzono rozbieżności sił hamowania pomiędzy kołami na drugiej i trzeciej osi pojazdu o ponad 70%. Miało to istotny wpływ na stabilność pojazdu podczas hamowania. Stwierdzono też nadmierny luz na połączeniach sworzniowych dwóch podłużnych drążków kierowniczych. Sworzeń mocujący ucho resoru do elementu podwozia był wysunięty ze swojego gniazda, co stwarzało zagrożenie utraty stabilność przedniej osi pojazdu.
Stwierdzone nieprawidłowości zagrażały nie tylko bezpieczeństwu kierowcy ciężarówki, ale również innym użytkownikom dróg. Za szereg ujawnionych naruszeń inspektorzy dolnośląskiej ITD wszczęli postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary wobec przewoźnika. Ponadto zatrzymali dowód rejestracyjny niesprawnego pojazdu i wydali zakaz dalszej jazdy. Kierowcę ukarano dwoma mandatami.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: