Najczęściej kupowane samochody na świecie – top 5 bestsellerów
Publikujemy opublikował ranking najchętniej kupowanych samochodów na świecie. W pierwszej piątce znalazły się cztery japońskie auta, oferowane także w Europie, w tym dwa kompakty i dwa SUV-y. Sprawdźcie, czy wśród nich jest wasz samochód?
Na pierwszym miejscu już tradycyjnie figuruje Toyota Corolla, która w tym roku weszła z impetem na europejski rynek hybryd. Amerykańskie zamiłowanie do pick-upów zapewniło drugie miejsce w światowym rankingu Fordowi F-Series. Rosnąca popularność SUV-ów znalazła swoje odzwierciedlenie w trzecim miejscu dla Toyoty RAV4 i awansie na piątą pozycję Hondy CR-V. Czwartym najczęściej kupowanym autem jest Honda Civic.
Kolejne miejsca zajmują po kolei Volkswagen Tiguan i Golf, RAM Pick-up, Toyota Camry i VW Polo. Toyota Corolla Produkowana od 1966 roku Corolla po raz pierwszy została światowym bestsellerem w 1974 roku, a od 2004 roku utrzymuje się nieprzerwanie na pierwszym miejscu. W 2018 roku zadebiutowała 12. generacja, która do Europy trafiła w tym roku. Nowy model zaprojektowany na modułowej platformie TNGA na europejskim rynku zastąpił w Europie nie tylko Corollę 11. generacji oferowanej jako sedan, ale także Aurisa hatchback i kombi.
Nowa Corolla ma od poprzedników sztywniejsze nadwozie, niżej położony środek ciężkości i bogatsze wyposażenie. Prowadzi się stabilniej i bardziej sportowo, a gama napędów obejmuje układ hybrydowy z silnikiem 1.8 oraz nowy, 184-konny napęd hybrydowy 2.0, a także turbodoładowany silnik 1.2 i wolnossący 1.6. Od stycznia do lipca kupiono na całym świecie 713 971 egzemplarzy.
Potężny pick-up Forda to lider amerykańskiego rynku, który odpowiada za większość sprzedaży tego modelu. F-Series jest obecny na rynku od 1948 roku, a w 2014 roku zadebiutowała jego 13. generacja z nową ramą, lżejszą konstrukcją oraz regulowanym grillem, który można otworzyć dla lepszego chłodzenia lub zamknąć, by poprawić aerodynamikę. W gamie napędów znajdują się dwa silniki V6 o pojemnościach 2.7 oraz 3.0, a także 5-litrowy V8. W ciągu pierwszych 7 miesięcy roku Ford dostarczył klientom 622 867 egzemplarzy F-Series.
Najpopularniejszy SUV na świecie to jednocześnie model, który zapoczątkował segment SUV-ów z nadwoziem samonośnym. Najnowsza, piąta generacja Toyoty RAV4 powstała na nowej, modułowej platformie TNGA, wnosi do modelu niżej położony środek ciężkości, stabilne i precyzyjne prowadzenie oraz bardziej przestronne i ergonomiczne wnętrze. Najmocniejszą opcją w gamie napędów jest układ hybrydowy z silnikiem 2.5. W Europie dostępny jest także silnik benzynowy 2.0, a na innych rynkach jednostka benzynowa 2.5. RAV4 to kolejna z tegorocznych premier Toyoty. Jego sprzedaż przez 7 miesięcy wyniosła 519 894 egzemplarze, o 7,3% więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie.
Drugi kompakt w światowym top 5 to Honda Civic. Obecny na rynku od 1972 roku Civic pod koniec 2015 roku doczekał się 10. generacji, który do salonów w Europie trafił w 2017 roku. Auto jest dostępne jako sedan i hatchback, a na amerykańskim rynku również jako coupe. Do wyboru są trzy turbodoładowane silniki benzynowe – 1.0, 1.5 i najmocniejszy 2.0 dla sportowej wersji Type- R. Gamę zamyka silnik Diesla 1.6. Kierowcy na całym świecie sięgnęli w tym roku (od stycznia do lipca) po 491 691 kompaktów Hondy.
Piąta generacja japońskiego SUV-a zadebiutowała na targach w Los Angeles pod koniec 2016 roku, ale na europejskim rynku pojawiła się dopiero w drugiej połowie 2018 roku. 5- lub 7-osobowy SUV był oferowany najpierw wyłącznie z 1,5-litrowym silnikiem turbo o mocy 193 KM, jednak w tym roku dołączyła wersja hybrydowa z napędem opartym na silniku 2.0 o mocy 145 KM, współpracującym z silnikiem elektrycznym o mocy 184 KM. Pierwsze 7 miesięcy roku przyniosło Hondzie CR-V skok sprzedaży o 17,8% do liczby 455 075 egzemplarzy i awans z siódmego na piąte miejsce.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
To koniec darmowych autostrad w Polsce? Rząd może nie mieć wyjścia
Chociaż obecna koalicja rządząca nie zamierzała realizować obietnic PiS w sprawie szybkiego zniesienia opłat na wszystkich polskich autostradach, docelowo wszystkie miały być bezpłatne. Miały, ale nie wiadomo czy będą, ponieważ rządu może być nie stać na utrzymywanie ich z budżetu państwa. -
Za mały budżet i unieważniony przetarg – budowa nowego odcinka S17 wreszcie (chyba) może się zacząć
-
Motocyklowe zabezpieczenia antykradzieżowe – przegląd rozwiązań na sezon 2024
-
Kierująca „nie zachowała ostrożności” nielegalnie zawracając prosto pod koła busa
-
Rząd dopłaci do zakupu używanych samochodów. Na stole 1,6 mld zł
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
corolla to królowa 🙂
Anonymous - 5 marca 2021
A gdzie passat? 😀
Anonymous - 5 marca 2021
Corolla rządzi, bo ludzie wiedzą co dobre 😉 Teraz jak jest w wersji hybrydowej to sprzedaż jeszcze bardziej skoczy. Sam bym chętnie nabył tą z silnikiem 2.0 i 180 końmi ;P