
Porsche Taycan zawitał na Festiwal Prędkości w Goodwood
Po raz pierwszy do aut Porsche startujących w górskim wyścigu w Goodwood dołączył samochód sportowy na prąd - Taycan. Jego debiutancki występ jest częścią przejazdu demonstracyjnego Porsche Triple Demo Run, w ramach którego prototyp nowego modelu w ciągu trzech tygodni pojawi się na trzech kontynentach. W Goodwood rywalizował egzemplarz Porsche Taycan z wizerunkiem brytyjskiej flagi na dachu i Markiem Webberem za kierownicą.
Sposób, w jaki Porsche Taycan oddaje moc, jest po prostu niesamowity – mówi doświadczony kierowca Formuły 1. Dwa lata temu brałem udział w tej imprezie za kierownicą Porsche 911 GT2 RS i wiedziałem już, że wszystko sprowadza się tu do mocy i trakcji. Ale nawet dla kogoś takiego jak ja, doświadczonego kierowcy wyścigowego, fantastyczne jest to, jak Taycan przyspiesza z miejsca i na wyjściu z zakrętów – choć wciąż jest prototypem” – dodaje Webber.
W zeszłym tygodniu na przejażdżkę Porsche Taycan udał się chiński kierowca wyścigowy Li Chao. Zawodnik pucharu Porsche Carrera Cup Asia pokonał demonstracyjne okrążenia na wymagającym torze zręcznościowym należącym do ośrodka Porsche Experience Center (PEC) w Szanghaju. Kierowca fabryczny Neel Jani zasiądzie za kierownicą modelu Taycan podczas finału aktualnego sezonu Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA, który odbędzie się w dniach 13-14 lipca 2019 r. w Nowym Jorku. W ten sposób Taycan odwiedzi Chiny, Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone – jedne z największych rynków zbytu tego pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu sportowego Porsche.
Taycan zadebiutuje we wrześniu, a na rynek trafi pod koniec roku. Jak można oczekiwać od marki Porsche, cele rozwojowe dla nowego modelu – dysponującego napędem na wszystkie koła i mocą ponad 600 KM – obejmowały sprawdzian osiągów na torze wyścigowym i zdolność do wielokrotnych, następujących po sobie przyspieszeń, a także odpowiedni w codziennej eksploatacji zasięg. 800-woltowa architektura samochodu pozwoli na uzyskanie krótkich czasów ładowania, a litowo-jonowy akumulator będzie dysponować pojemnością około 90 kWh.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: