Toyota i Subaru stworzą razem elektrycznego SUV-a
Toyota i Subaru rozpoczęły współpracę nad nowym SUV-em segmentu C z napędem elektrycznym, który zostanie opracowany jako dwa bliźniacze modele sprzedawane pod obiema markami. Obie firmy opracują także platformę dla średnich i dużych aut elektrycznych. Nowy SUV będzie wykorzystywać technologie zelektryfikowanych napędów Toyoty i napęd na wszystkie koła Subaru. Oba koncerny chcą tworzyć nowy model we współpracy z innymi firmami, które mają podobne aspiracje.
Od chwili zawarcia w 2005 roku umowy o współpracy biznesowej, Toyota i Subaru rozszerzają kooperację w wielu obszarach, m.in. badań i rozwoju, produkcji oraz sprzedaży. Ich wspólne starania doprowadziły do rozpoczęcia w 2012 roku sprzedaży bliźniaczych sportowych coupe z tylnym napędem Toyota GT86 i Subaru BRZ, a także do rozpoczęcia sprzedaży w Stanach Zjednoczonych modelu Subaru Crosstrek Plug-in Hybrid, w którym zastosowano napęd Toyoty.
Światowy przemysł motoryzacyjny przechodzi głęboką transformację. Coraz większa konkurencja w zakresie samochodowych systemów łączności, informacji i multimediów, jak również autonomii jazdy i wspomagających ją systemów, nowych form mobilności i współdzielenia aut, a także elektryfikacji pojazdów, skłoniły Toyotę i Subaru do zacieśnienia współpracy, koncentrującej się na rozwoju elektromobilności.
Ze względu na znaczne różnice w rozwoju energetyki oraz infrastruktury poszczególnych regionów i krajów, a także w przepisach dotyczących ochrony środowiska oraz zróżnicowane potrzeby rynku, związane z elektrycznymi pojazdami, konieczny jest szybki rozwój odpowiednich produktów. Komercjalizacja samochodów elektrycznych wymaga ponadto zastosowania akumulatorów o dużej pojemności. Ze względu na różnice w sposobie użytkowania aut elektrycznych, np. ich maksymalne zasięgi, potrzebne będą również nowe formy ich sprzedaży. Te i wiele innych kwestii tworzą coraz dłuższą listę wyzwań, z którymi trzeba będzie się zmierzyć.
Aby szybko i sprawnie im sprostać, Toyota i Subaru chcą we współpracy z innymi podmiotami wdrożyć nowy model biznesowy, wykraczający poza konwencjonalnie rozumianą branżę motoryzacyjną. Pierwszym krokiem będzie wspólne opracowanie platformy przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych, która pozwoli na zwiększenie produktywności poprzez łączenie technologii, które są najmocniejszymi stronami obu koncernów i współpracę wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Nowa platforma zostanie opracowana tak, by miała szerokie zastosowanie w wielu typach pojazdów, w tym w sedanach i SUV-ach segmentów C i D. Jej konstrukcja będzie umożliwiać także tworzenie pochodnych modeli pojazdów. Po podpisaniu umowy z Toyotą, Subaru przeniesie swoje zasoby, służące do rozwoju pojazdów elektrycznych, do nowego, wspólnego projektu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
To koniec darmowych autostrad w Polsce? Rząd może nie mieć wyjścia
Chociaż obecna koalicja rządząca nie zamierzała realizować obietnic PiS w sprawie szybkiego zniesienia opłat na wszystkich polskich autostradach, docelowo wszystkie miały być bezpłatne. Miały, ale nie wiadomo czy będą, ponieważ rządu może być nie stać na utrzymywanie ich z budżetu państwa. -
Za mały budżet i unieważniony przetarg – budowa nowego odcinka S17 wreszcie (chyba) może się zacząć
-
Motocyklowe zabezpieczenia antykradzieżowe – przegląd rozwiązań na sezon 2024
-
Kierująca „nie zachowała ostrożności” nielegalnie zawracając prosto pod koła busa
-
Rząd dopłaci do zakupu używanych samochodów. Na stole 1,6 mld zł
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Ciekawe co z tego wyjdzie..
Anonymous - 5 marca 2021
Toyota ma spore doświadczenie w elektryfikacji to z tego połączenia może wyjść dość ciekawe auto elektryczne, chociaż lepszy jest wodór jak w mirai