Tristar – zielona fala w Trójmieście
Prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek podpisał właśnie umowę na dofinansowanie inwestycji, która ma na celu zrewolucjonizować poruszanie się po aglomeracji trójmiejskiej poprzez generowanie inteligentnej zielonej fali świateł sygnalizacji.
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem. |
![]() |
fot. gdynia.pl
|
156 mln złotych otrzymają Gdańsk, Spot oraz Gdynia od Unii Europejskiej na realizację programu Tristar.
Przetarg na wykonanie inwestycji zostanie ogłoszony w połowie czerwca, natomiast wykonawca zostanie wyłoniony wykonawca projektu. Zakończenie inwestycji planowane jest na czerwiec 2014 roku, jednak krążą pogłoski, iż przynajmniej część systemu zostanie uruchomiona wcześniej, tak, aby mogła służyć mieszkańcom już w czasie Euro 2012 dotyczy to Gdańska.
A co się kryję za Tristar? To system zarządzania ruchem stworzony przez naukowców z Politechniki Gdańskiej. Wywoływana przez system zielona fala obejmuję swoim zasięgiem 141 skrzyżowań Trójmiasta. Światła mają być sterowane w taki sposób, aby kierowcy mogli jak najdynamiczniej przejeżdżać krzyżówki, co wydaję się szczególnie istotne podczas godzin szczytu, dzięki systemowi Tristar auta będą mogły poruszać się ze stała prędkością, zamiast stać w korkach, rozwiązanie to powinno znacznie skrócić czas przejazdu pomiędzy głównymi drogami aglomeracji.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: