Renault Megane R.S. Trophy – podane na ostro
Megane R.S. Trophy oznacza więcej mocy, twardsze zawieszenie i bardziej bezkompromisowy charakter.
Najnowsze Megane R.S. Trophy jest pierwszym modelem wyposażonym w nową wersję silnika 1.8 l turbo. Jego moc została zwiększona do 300 KM, a moment obrotowy do 420 Nm, co uzyskano głównie dzięki nowej turbosprężarce oraz nowemu układowi wydechowemu. Wyposażono go w zawór mechaniczny, który umożliwia zmianę brzmienia silnika. Pomimo lepszych osiągów samochód spełnia nową normę emisji spalin Euro 6Dt, która będzie obowiązywać od 1 września 2018 roku.
Silnik może współpracować z manualną skrzynią biegów lub z przekładnią automatyczną EDC. W przypadku manualnej przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,7 s. Prędkość maksymalną producent określa na 260 km/h.
W układzie jezdnym nowego Renault Megane R.S. Trophy zastosowano system 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi i amortyzatory z hydraulicznymi odbojnikami przy sprężaniu. W standardzie jest również utwardzone zawieszenie Cup (amortyzatory o 25%, sprężyny o 30%, a stabilizatory o 10%), z samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen.
Auto ma przednie tarcze hamulcowe dwumateriałowe, a także specjalne aluminiowe 19” obręcze kół o zmniejszonej masie, oferowane tylko w tej wersji, i dopasowane do nich wyczynowe opony Bridgestone. Dla amatorów mocniejszych doznań z jazdy auto może być również wyposażone w sportowe siedzenia przednie Recaro (umieszczone niżej od standardowych o 20 mm) pokryte alcantarą.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: