
Gosia Rdest wystartuje Audi RS3 LMS w TCR Germany
Już w nadchodzący weekend rozpocznie się długo wyczekiwany sezon serii ADAC TCR Germany. Wśród rekordowo licznej stawki 44 zawodników zobaczymy Gosię Rdest - jedyną reprezentantkę Polski. Gosia pojedzie samochodem Audi RS3 LMS.
Pierwsza runda ADAC TCR Germany odbędzie się już w ostatni weekend kwietnia na niemieckim torze Oschersleben. Zaskoczeniem jest wyjątkowo liczna stawka – w tegorocznej edycji zmagać się będzie aż 44 kierowców. TCR to otwarte mistrzostwa, w których zawodnicy ścigają się samochodami różnych marek, o takiej samej specyfikacji. Bardzo popularny okazał się najnowszy wyścigowy model Audi RS3 LMS, przeznaczony specjalnie do tej serii wyścigowej. Zobaczymy w stawce aż 16 takich samochodów. Za kierownicą jednego z nich zasiądzie Gosia Rdest, od trzech lat związana z marką Audi Sport.
Gosia Rdest będzie jedyną reprezentantką Polski w serii TCR Germany i jedną z dwóch kobiet. Wystartuje w zespole Target Competition. Gosia mówi: „Jesteśmy dobrze przygotowani do sezonu. Zarówno ja, jak i mój zespół, czujemy się już „zżyci” z samochodem, znam tory. Mamy za sobą kilka dni testowych, między innymi na torze Oschersleben, na którym w tym roku odbędą się dwie rundy TCR Germany, w tym ta najbliższa. Oschersleben jest bardzo specyficzny, bo jest to stosunkowo ciasny, techniczny i krótki tor, dlatego manewry wyprzedzania muszą być bardzo pzremyślane.
„Po raz w życiu będę ścigać się w grupie 44 zawodników. To rekordowa liczba. W żadnej innej serii wyścigowej na świecie, poza długimi dystansami oczywiście, nie kojarzę, żeby stawka miała więcej niż 30 kierowców. Będzie to sporym wyzwaniem, a także świadczy o potencjale serii. Kluczowa w przypadku tej serii będzie na pewno czasówka. Ważne będzie, żeby znaleźć sobie odpowiednie miejsce na torze i pojechać dosłownie czas na zawołanie, kiedy widzimy, że nie ma przed nami żadnego zawodnika. Trzymajcie kciuki, ja na pewno dam z siebie wszystko. Do zobaczenia po weekendzie wyścigowym!” – dodaje Gosia.
ADAC TCR Germany to 7 weekendów wyścigowych w sezonie, podczas których odbędzie się 14 wyścigów. W kalendarzu uwzględniono sześć torów wyścigowych w Niemczech, Holandii i Austrii. Formuła weekendu wyścigowego to dwie sesje treningowe po 30 minut, 35 minut kwalifikacji i dwa wyścigi po 30 minut – jeden w sobotę, drugi w niedzielę.
Wyścigi będą transmitowane w niemieckiej telewizji Sport1 i Sport1+ oraz na polskim kanale Motowizja. Dostępny będzie również live streaming w internecie.
Kalendarz ADAC TCR Germany na sezon 2017 przedstawia się następująco:
28.04. – 30.04. Oschersleben
09.06. – 11.06. Red Bull Ring
07.07. – 09.07. Oschersleben
21.07. – 23.07. Zandvoort
04.08. – 06.08. Nürburgring
15.09. – 17.09. Sachsenring
22.09. – 24.09. Hockenheim
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: