MINI przejechało Nurburgring na dwóch kołach
Ostatnio zapanowała moda na bicie rekordów w jeździe na dwóch kołach samochodem. Po wyczynie fińskiego kierowcy w BMW przyszedł czas na chińskiego studenta robiącego kółko MINI na legendarnym, niemieckim torze.
Han Yue to szalony student z Chin, który ustanowił światowy rekord w długości jazdy na dwóch kołach przy pomocy samochodu. Wrażenie robi miejsce, na którym dokonał udanej próby bicia rekordu. Wybrał do tego legendarne „zielone piekiełko”, czyli tor Nurburgring.
Yue pobił już w życiu kilka rekordów, ale okrążenie na pętli Nordschleife to nie lada wyczyn. Tym bardziej, że długość toru to 20,81 km, a do tego składa się on z wielu trudnych zakrętów, które nastręczają wiele trudności nawet podczas normalnej jazdy. Tutaj liczy się nie tylko koncentracja, ale przede wszystkim umiejętności.
Okrążenie przejechane na dwóch kółkach przy pomocy MINI Coopera S nie należy do najszybszych. Zajęło ponad 45 minut. Jednak w tej konkurencji czas nie miał znaczenia. Żeby misja się powiodła, samochód wyposażono w specjalne opony ze wzmocnionymi bocznymi ścianami. Gdyby nie to, po kilku kilometrach nie nadawałyby się do dalszej jazdy.
To już kolejny w ostatnich tygodniach rekord świata w jeździe na dwóch kołach. Niedawno pisaliśmy o fińskim kierowcy Vesa Kivimaki, który rozpędził się na dwóch kołach do prędkości 185 km/h przy użyciu BMW.
Próba bicia rekordu przez Chińczyka była transmitowana na żywo w internecie przy wykorzystaniu Facebooka. Przez kilka godzin wydarzenie zobaczyło prawie 280 tys. użytkowników tego portalu.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: