
Yamaha YZF-R6 – ostrzejsza i nowocześniejsza
Na tegorocznych targach AIMExpo pojawił się nowy motocykl klasy Supersport zaprezentowany przez Yamahę - YZF-R6. Wiemy już o nim wszystko!
Fani Yamahy R6 musieli długo czekać na nową odsłonę tej szybkiej maszyny. Motocykl przez długo czas pozostawał na rynku w niezmienionej formie, ale w końcu japoński producent zaskoczył swoich fanów.
Na dobry początek warto odnotować zmiany w stylistyce tej maszyny. Odświeżona seria R prezentuje się bardzo agresywnie i świeżo, ale najciekawsze zmiany dotyczą tego, co znajduje się pod owiewkami.
Nie brakuje tam nowoczesnej elektroniki. Motocykl wyposażono w przepustnicę ride-by-wire. Yamaha nazywa tą technologię Chip Controlled Throttle. System współpracuje z kontrolą trakcji, która umożliwia pracę w kilku trybach. Mamy tam zmienne mapy zapłonu, a za dopłatą można zamówić quick-shifter.
Największą zmianą jest silnik, który napędza ten lekki motocykl. Pracuje tam jednostka o pojemności 599 cm3, w której zamontowano kute tłoki i szesnaście tytanowych zaworów. Jednostka współpracuje z sześciobiegową, krótką skrzynią biegów. Zaprojektowano ją z myślą o tym, żeby zabierać jak najmniej miejsca. Wyścigowe sprzęgło pozwala zbijać biegi z wysokich prędkości. Dźwięk z jednostki wydobywa się poprzez tytanowy wydech.
Niestety, nie znamy jeszcze ceny Yamahy YZF-R6 w Polsce, ale gdy tylko polski importer je opublikuje, niezwłocznie damy znać.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: