Europejczycy wybierają niemieckie samochody

Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz to najpopularniejsze wśród Europejczyków marki samochodów. Mieszkańcy starego kontynentu najczęściej poszukują sedanów. Jeśli mowa o europejskim samochodzie - to tylko w kolorze czarnym.

fot. Frendl

Europejczycy zwracają się w stronę klasycznych linii sedanów. Tego typu nadwozia cieszą się największą popularnością w Rumunii (59,3%). Polska zajmuje pod tym względem drugie miejsce z 47,4% osób kierujących swoje zainteresowanie w stronę sedanów. Kolejne miejsca preferencji dotyczących typu poszukiwanego samochodu różnicują już jednak mieszkańców europejskich państw. Rodzinni w swoich motoryzacyjnych upodobaniach okazali się Polacy, Francuzi, Włosi i Niemcy – oni najczęściej poszukują samochodów kombi. Rumuni wybierają samochody pozwalające na jazdę po stepowych bezdrożach – drugim najczęściej wybieranym typem samochodu okazały się tam SUVy.

Popularne marki – co kraj to obyczaj
Marką, która cieszy się największym zaufaniem w Niemczech, Polsce i Rumunii jest Volkswagen. Modeli tego producenta szuka niemal 20% Niemców i Rumunów, oraz prawie 18% Polaków. Francuzi i Włosi częściej szukają samochodów Audi (odpowiednio 19,3% i 16,4%). Co ciekawe ani mieszkańcy kraju znad Sekwany ani znad Tybru nie poszukują zbyt często swoich narodowych marek – Peugeota i Fiata. Rodzimi producenci uplasowali się w tych krajach na ostatnich pozycjach pierwszej piątki. 

Model – ma znaczenie
Ranking pięciu najbardziej popularnych modeli nie do końca pokrywa się z upodobaniami Europejczyków do określonych marek. Okazuje się bowiem, że najczęściej poszukiwanym jest BMW z serii 3. Modelem tym najbardziej zainteresowani są Francuzi (6,8%), Rumunii (6,5%) oraz Włosi (5,6%). Niemcy pozostają wierni VW, na piedestale stawiając VW Golfa (4,98%) a Polacy kierują się w stronę Audi A4 (5,4%). Co ciekawe – w ciągu pierwszych miesięcy bieżącego roku – upodobania Polaków co do modeli zmieniły się w stosunku do roku ubiegłego. Pierwszą piątkę najbardziej popularnych modeli 2009 roku tworzyły bowiem: Opel Astra, VW Golf, BWM seria 3, Audi A4 oraz Volkswagen Passat.  

fot. Frendl

Europejczycy lubią czerń
Oprócz zaufania do niemieckich producentów, mieszkańców starego kontynentu łączy również fakt upodobania pojazdów w czarnym kolorze (najbardziej popularny w Niemczech). Kolejne preferencje kolorystyczne wprowadzają nieco zróżnicowania – Polacy i Niemcy na drugim miejscu wybierali kolor srebrny (odpowiednio 35,3% i 55,5%). W rankingu Francji, Włoch i Rumunii z kolei na drugim miejscu znajduje się kolor biały. Polacy, najbardziej z badanych narodów, gustują w żywych barwach – prawie 17 proc. szuka samochodu niebieskiego, a niecałe 10 proc. poszukuje czerwonego pojazdu.  

Najwięcej aut niemieckich – do Polski
Międzynarodowy handel samochodami używanymi cały czas zyskuje na znaczeniu. Dane zebrane w pięciu europejskich państwach jasno wskazują, że 1/4 samochodów sprzedawanych w niemieckim serwisie mobile.de jest kupowanych przez obcokrajowców – 29 proc. z nich trafia do Polski, 11 proc. do Rumunii, po 7 proc.  do Francji i Włoch.

Źródło: mobile.de

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze