
Saab na dobre znika z rynku – koniec sagi
To już definitywny koniec pewnego rozdziału. Koncern NEVS przegrał walkę o prawo do wykorzystywania nazwy Saab, przez co marka znika raz na zawsze z rynku. Nie oznacza to jednak końca szwedzkiej technologii.
Saga związana z upadkiem marki Saab trwa już w dobre od kilku lat. Tuż po ogłoszeniu upadku przez szwedzkiego producenta, przejęciem firmy zainteresowało się szwedzko-chińskie konsorcjum National Electric Vehicle Sweden.
Jednak podczas próby przejęcia firma wpadła w poważne tarapaty i nie była w stanie wywiązać się z deklaracji. Założenia były bardzo ambitne. Do 2014 roku miał się pojawić nowy model produkcyjny. Tak się nie stało i na mocy umowy nowy właściciel stracił prawo do wykorzystywania nazwy i logotypu marki Saab.
Batalia sądowa trwała do dzisiaj. Chińczycy ogłosili, że rezygnują z dalszej walki o markę Saab. Firma zamierza produkować auta pod własną marką. Już w przyszłym roku ma się pojawić model napędzany elektrycznie, bazujący na technologii Saaba 9-3.
Firma zacznie swoje podboje w Chinach, ale w planach ma także Europę, gdzie zainteresowanie elektrycznymi samochodami jest coraz większe. Jakiś czas temu firma NEVS pochwaliła się, że zebrała pierwsze przedpremierowe zamówienia od firm flotowych. W sumie aż 250 tys. klientów wyraziło zainteresowanie zakupem takiego samochodu. Jak będzie w rzeczywistości? Okaże się to z pewnością za kilka miesięcy. Tymczasem warto już na dobre pogodzić się zniknięciem marki Saab z motoryzacyjnej mapy świata.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: