
Scania Test Tour 2016 – relacja i galeria
Codziennie samochody ciężarowe Scania wykonują ciężką pracę na placach budowy w różnych zakątkach świata. Z początkiem wiosny pojazdy budowlane, leśne i energetyczne po raz kolejny zostały poddane testom w najbardziej wymagających warunkach podczas Scania Test Tour 2016. Jak było?
W tegorocznej edycji Scania Test Tour udział wzięło 11 ciężarówek Scania, które odwiedziły 6 miejscowości. Mapa trasy testowej objęła Lublin, Łódź, Bydgoszcz, Gdańsk, Szczecin oraz Nadarzyn – na tym ostatnim pojawiła się nasza redakcja.
W centrum uwagi znalazły się wywrotki 8×6, 8×4 i 6×4 ze wzmocnioną 13-tonową osią tylną oraz ciągnikiem 4×4 ze stałym napędem obu osi. Podczas testów można było również wypróbować pojazdy bardziej wyspecjalizowane, jak wywrotka 6×6 i betonomieszarka 8×4. Zaprezentowane zostały też popularne wersje hakowców, podwozia do transportu drewna stosowego oraz samowyładowcze podwozie 4×4, które może służyć do transportu materiałów oraz prowadzenia różnego typu prac budowlanych, remontowych czy konserwacyjnych.
Trzeba przyznać, że samochody, którymi jeździłam, mają niesamowitą zwrotność i trakcję – są stworzone z myślą o najtrudniejszych warunkach użytkowania. Na terenie żwirowni Zbiroża jeżdziłam m.in. wywrotką trójstronną 6 x 6 o mocy 410 KM i samochodem skrzyniowym z żurawiem do obsługi słupów energetycznych. To ostatnie auto z napędem 4×4 i mocą silnika 360 KM było idealne na warunki offrodowe przygotowane przez organizatorów Scania Test Tour 2016.
Miałam okazję doświadczyć również nietypowych wrażeń za kierownicą Komatsu HM300, którego kabina porusza się jakby niezależnie od zawieszenia… Auto zachowuje się niczym czołg, jest w stanie chyba pokonać każdą grząską drogę.
Pojazdy prezentowane podczas Scania Test Tour 2016.
Pojazd |
Napęd |
Typ pojazdu/zabudowy |
Scania G 410 CA4X4HHZ |
4X4 |
Ciągnik z naczepą tylnozsypową Skibicki |
Scania P 360 CB4X4HHZ |
4X4 |
Samochód skrzyniowy z żurawiem |
Scania P 410 CB6X4EHZ |
6X4 |
Wywrotka trójstronna Elbo |
Scania G 410 CB6X6EHZ |
6X6 |
Wywrotka trójstronna Skibicki |
Scania P 410 CB8X4EHZ |
8X4 |
Wywrotka tylnozsypowa MEILLER |
Scania G 450 CB8X6EHZ |
8X6 |
Wywrotka tylnozsypowa KH-KIPPER ok. 18m3 |
Scania R 520 CB6X4ESZ |
6X4 |
Pojazd do przewozu drewna stosowego MHS |
Scania G 450 CB6X4EHZ |
6X4 |
Pojazd do przewozu drewna stosowego GRACO |
Scania P 360 CB8X4EHZ |
8X4 |
Betonomieszarka 9m3 FM Leżajsk |
Scania G 410 LB6X2*4HNA |
6X2*4 |
Hakowiec Hyva |
Scania R420LA4x2HNA |
4×2 |
Ciągnik Scania Approved z naczepą tylnozsypową Wielton |
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: