Site icon Motocaina

10 najtańszych samochodów elektrycznych w Polsce na 2023 rok – dane techniczne

tanie auta elektryczne 2023

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"35148";s:14:"article_old_id";s:5:"67444";}

Spis treści

Tanie auta elektryczne 2023 – to stwierdzenie brzmi trochę jak oskymoron. Istotnie, samochody elektryczne są wciąż sporo droższe od swoich spalinowych odpowiedników. Szczególnie widać to w przypadku modeli, które występują zarówno w wersji z napędem spalinowym jak i wyłącznie elektrycznym. Tutaj jednak nie o tym, że samochody elektryczne są droższe od spalinowych. Zestawiamy w jednym materiale 10 najtańszych samochodów elektrycznych, jakie aktualnie można zamówić w Polsce. Uwaga, poniżej podane ceny nie obejmują żadnych dopłat rządowych.

Zobaczcie też nasze zestawienie najtańszych samochodów w 2023 roku

Tanie auta elektryczne 2023 – Dacia Spring – od 95 400 zł

Dacia Spring to najtańsze auto elektryczne, jakie można zamówić w Polsce. Trzeba jednak pamiętać, że tę niską cenę tu czuć. To auto tylko do miasta (niewielki akumulator) o bardzo skromnym wyposażeniu w podstawowej wersji. Mały samochodzik, który zda egzamin, gdy trzeba w mieście przedostać się z punktu A do punktu B, ale jeżeli o całą resztę to Spring jest bardzo surowym pojazdem. W miarę sprawnie tym jeździ się do prędkości 80 km/h. Powyżej tej wartości jakakolwiek namiastka dynamiki znika, a przy prędkościach autostradowych (których zresztą Spring nie osiąga) zasięg jest znikomy. Każdy może sprawdzić na własną rękę ten model, bo jest dostępny w ofercie carsharingowej firmy Traficar. Na wyposażeniu bazowej odmiany jest klimatyzacja manualna, radio DAB z 2 głośnikami, bluetooth i gniazdko USB. Spring zdecydowanie pasuje do określenia tanie auta elektryczne 2023.

Dane techniczne:

Smart fortwo hatchback – od 99 100 zł

Nieco droższy od Dacii Spring, ale wciąż nie przekraczający progu 100 000 zł jest smart fortwo z nadwoziem hatchback (wersja Cabrio jest sporo droższa). To dwuosobowy mikrosamochód, a taka jego forma nie pozostawia najmniejszych wątpliwości, że jest to pojazd wyłącznie do miasta. Auto mocniejsze i bardziej żwawe w mieście niż najtańsza Dacia Spring, ale z jeszcze mniejszym zasięgiem, za to lepszym wyposażeniem. W standardzie m.in. klimatyzacja automatyczna z filtrem z aktywnym węglem, gniazdko USB, system audio z bluetooth, czy tempomat (nieadaptacyjny). Cóż, wciąż jesteśmy w grupie tanie auta elektryczne 2023.

Dane techniczne:

Tanie auta elektryczne 2023 – Fiat 500 – od 122 500 zł

Ponad 20 tys. zł dopłaty wymaga kolejny model na naszej liscie. Przekraczamy grubo 100 tys. zł i możemy wybrać niedużego, ale stylowego mieszczucha, jakim jest elektryczny Fiat 500. Auto również wyłącznie do miasta, bo w bazowej, najtańszej odmianie akumulator jest po prostu mały. Szanse na międzymiastowe podróże daje dopiero mocniejsza (i droższa) odmiana Fiata 500 z pojemniejszą baterią. Choć interesują nas tanie auta elektryczne 2023, to Fiat 500 nawet w bazowej wersji jest stylowy i nieźle wyposażony.

Dane techniczne:

Peugeot e-208 – od 149 600 zł

Bardzo sympatyczny miejski hatchback i najtańszy elektryczny przedstawiciel segmentu B w Polsce. W 2023 roku model ten otrzyma nowy, mocniejszy silnik elektryczny, ale ponieważ tu patrzymy przede wszystkim na niską cenę, to nie mamy co liczyć na mocniejszą jednostkę napędową. Niemniej słabszy silnik słaby wcale nie jest i zapewnia przyzwoitą dynamikę (nieco ponad 8 sekund do setki). Akumulator o pojemności 50 kWh to z kolei realne szanse na pokonanie nie tylko typowo miejskich dystansów, ale też okazjonalny wypad do innego miasta. Wyposażenie bazowej wersji to m.in. tempomat (nieadaptacyjny), automatyczna klimatyzacja jednostrefowa, sześciogłośnikowe audio na pokładzie, Android Auto i Apple CarPlay, 7″ wyświetlacz multimedialny z bluetooth, gniazdka USB dla obu rzędów i pakiet asystentów kierowcy. Tanie auta elektryczne 2023 segmentu B? Tańszego niż ten Peugeot nie znajdziecie.

Dane techniczne:

Tanie auta elektryczne 2023 – Mini electric Cooper SE – od 155 500 zł

Elektryczne Mini to auto wierne DNA marki, mimo siłą rzeczy większej masy od wersji spalinowych (baterie swoje ważą), ten pojazd spodoba się kierowcom, którzy po prostu lubią bezpośrednie prowadzenie. Najmocniejsze z najtańszych aut elektrycznych jakie możesz zamówić w Polsce. Jeżeli chodzi o wyposażenie, to mamy m.in.: klimatyzację automatyczną, pompa ciepła, sportowe fotele przednie, sześciogłośnikowy system audio z 6,5″ ekranem dotykowym, radiem DAB, do tego gniazdka USB i bluetooth. Mini to marka stylowa, zatem w zestawieniu tanie auta elektryczne 2023 model ten wcale nie wypada znacząco drożej od dobrze wyposażonych wersji spalinowych.

Dane techniczne:

Nissan Leaf – od 155 900 zł

Podnosimy budżet o 400 zł i w naszym zasięgu znajduje się obecnie najtańszy kompaktowy samochód elektryczny. Nissan Leaf to weteran elektromobilności. Druga generacja modelu powstałego od podstaw z myślą o zeroemisyjnym napędzie to pojazd konstrukcyjnie dojrzały. Model dostępny jest w dwóch wariantach baterii i mocy, oczywiście gdy priorytetem jest cena, możemy liczyć tylko na słabszą odmianę. Wyposażenie standardowe najtańszej odmiany wyposażeniowej Acenta obejmuje m.in.: system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto, gniazdka USB, kamerę cofania, bogate wyposażenie asysty kierowcy z inteligentnym tempomatem z rozpoznawaniem znaków drogowych, do tego klimatyzacja automatyczna z programowaniem czasu działania i filtrem przeciwpyłkowym. Nie zabrakło 8″ ekranu multimediów z bluetooth i radiem DAB. Tanie auta elektryczne 2023, najlepiej segmentu kompaktów? Leaf jest tu królem.

Dane techniczne:

Opel Corsa-e mit GS-Line-Ausstattung

Tanie auta elektryczne 2023 – Opel Corsa electric – od 156 000 zł

Od strony technicznej elektryczny Opel Corsa ma wiele wspólnego ze wspomnianym wcześniej Peugeotem e-208. Oba modele współdzielą ten sam, elektryczny układ napędowy (w obu modelach ma on identyczną moc, takiej samej pojemności akumulator itp.). Czy warto dopłacić ponad 5 tys. zł za Corsę-e? To kwestia indywidualna.

Dane techniczne:

Citroën ë-Berlingo – od 164 690 zł

Ten kombivan to król funkcjonalności. Auto, które doskonale sprawdzi się w roli samochodu rodzinnego, z racji użytego napędu przede wszystkim w mieście. Można się śmiać z pudełkowatej formy nadwozia, czy dostawczych genów, ale elektryczny Berlingo to jedyny w tym zestawieniu pojazd elektryczny, w którym nie dość, że przewieziecie całą pięcioosobową rodzinę, to jeszcze wpakujecie do bagażnika pralkę. I wszystko się tu zmieści. Układ napędowy tu użyty już znamy z wcześniejszych modeli Stellantis (Peugeot e-208 i Opel Corsa-e). Wyposażenie podstawowej wersji Feel obejmuje m.in.: tempomat, czujniki parkowania z tyłu, reflektory przeciwmgłowe ze statycznym doświetlaniem zakrętów, chłodzony schowek (!), manualna klimatyzacja, a całość uzupełnia sześciogłośnikowe audio z radiem cyfrowym, bluetooth, gniazdkiem USB. Tanie auta elektryczne 2023, najlepiej kombivany? Jeżeli interesuje was takie nadwozie, elektryczne Berlingo jest najtańsze.

Dane techniczne:

Tanie auta elektryczne 2023 – Kia Soul – od 165 990 zł

Tanio to już dawno nie jest, ale wciąż mieścimy się w najtańszej dziesiątce elektrycznych modeli i w ten sposób dotarliśmy do koreańskiego crossovera o dość odważnej stylistyce. Moc silnika elektrycznego identyczna jak w modelach koncernu Stellantis (Opel, Citroen, Peugeot), ale niech was to nie zmyli, bo to zupełnie inna jednostka. Widać to po wyraźnie większym momencie obrotowym w tym modelu. Soula wyróżnia bogate wyposażenie technologiczne już w standardzie, automatyczna klima, adaptacyjny tempomat z kompletem asystentów (pasa ruchu, rozpoznawanie znaków, zmęczenie kierowcy itp.). Do tego reflektory Full LED, cyfrowe zegary z ekranem 7″, 8-calowe multimedia z sześcioma głośnikami, bluetooth, USB, Android Auto, Apple CarPlay, jest na bogato już w bazie, ale też cena niska nie jest.

Dane techniczne:

Citroën ë-C4 – od 167 400 zł

Elektryczna odmiana najnowszego kompaktu francuskiej marki jest wizualnie niemal identyczna z wersją spalinową. Do wyboru tylko jeden napęd elektryczny o mocy 136 KM. Nie zapewnia on ponadprzeciętnej dynamiki, ale dzięki momentowi obrotowemu dostępnemu od zera, auto nie jest ślamazarne szczególnie w miejskich prędkościach. Standardowe wyposażenie najtańszej wersji Live Pack obejmuje m.in. czujniki parkowania z tyłu, system aktywnego monitorowania pasa ruchu, wykrywanie zmęczenia kierowcy, system hamowania awaryjnego z hamulcem pokolizyjnym, tempomat z ogranicznikiem prędkości (nieadaptacyjny), 4 gniazdka USB (po dwa USB-A i USB-C), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, pompa ciepła, multimedia z 10″ ekranem, cyfrowym radiem DAB, bluetooth, Android Auto, Apple CarPlay i 4 głośniki.

Dane techniczne:

Exit mobile version