Site icon Motocaina

Top 10 – najtańsze nowe samochody 2023 roku

LPG benzyna diesel czy elektryk

Pieniądze w portfelu

Spis treści

Jakie są najtańsze nowe samochody w 2023 roku? Nowy Rok to okazja do prezentowania różnego rodzaju zestawień i podsumowań. Wielu skupia się na statystykach podsumowujących rok miniony, my tym razem skupiamy się na teraźniejszości, proponując wam aktualne zestawienie najtańszych nowych samochodów jakie da się zamówić w Polsce na początku 2023 roku.

Najtańsze nowe samochody 2023 – Hyundai i10

Najtańszym nowym samochodem, jaki można obecnie zamówić w naszym kraju jest koreański przedstawiciel najmniejszego segmentu małych aut miejskich (segment A), model Hyundai i10. To jedyny nowy samochód, który mieści się w budżecie nie przekraczającym 55 tys. zł. Nawet tak podstawowe auto ma na pokładzie asystenta unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych i rowerzystów czy asystenta pasa ruchu (monitoruje, ale nie prowadzi aktywnie po pasie). Jest nawet klasyczny tempomat z ogranicznikiem prędkości. Nie ma radia w bazowej wersji wyposażeniowej, ale są 2 głośniki. Nie ma też klimatyzacji.

Dane techniczne:

Kia Picanto

Dopłacając niecałe 2000 zł do ceny bazowego Hyundaia i10 możemy stać się właścicielami technologicznej kuzynki: Kii Picanto. Pod względem napędu i mechaniki jest to bliźniak Hyundaia i10. Z czego wynika wyższa cena? Być może z tego, że tu w standardzie wersji bazowej mamy radio z MP3 i bluetooth. Jest też klimatyzacja manualna i port USB. Bazowo skonfigurowana Picanto stoi na 14-calowych, stalowych felgach.

Dane techniczne:

Mitsubishi Space Star

Mitsubishi Space Star to auto z pogranicza segmentów A i B. Wizualnie bryła przypomina najmniejsze miejskie autka, ale samochód ten jest nieco większy od typowych przedstawicieli najmniejszego segmentu. To przede wszystkim czuć w środku. Bagażnik nie jest znacząco większy, ale miejsce w drugim rzędzie może pozytywnie zaskoczyć, zwłaszcza biorąc pod uwagę gabaryt. Jeżeli chodzi o wyposażenie, jest klimatyzacja, gniazdko USB, 2 głośniki, ale o radio musimy postarać się sami, lub wybrać wyższy (i droższy) poziom wyposażenia.

Dane techniczne:

Najtańsze nowe samochody 2023 – Fiat Panda

Najmniejsza propozycja włoskiej marki ceni się nieco wyżej od azjatyckiej konkurencji. Stylowe, małe autko do miasta, w którym w podstawowym poziomie wyposażenia i bazowym silniku hybrydowym (miękka hybryda) możemy liczyć na klimatyzację manualną z filtrem przeciwpyłkowym i w zasadzie tyle. Oczywiście systemy, o których wspomniałyśmy przy okazji opisu Hyundaia i10 również są obecne, ale to dziś standard, bez którego auto nie zaliczy europejskich testów bezpieczeństwa.

Dane techniczne:

Volkswagen up!

Niemiecka marka może nie słynie ze szczególnie ekscytujących wizualnie aut, ale nie sposób odmówić jej praktyczności. Jak jest w przypadku najmniejszego Volkswagena? Z tą praktycznością to tak nie do końca, bo jeżeli priorytetem jest jak najniższa cena, to najtaniej zapłacimy za mniej praktyczne nadwozie trzydrzwiowe. Dla singla wystarczy. Wewnątrz możemy liczyć na klimatyzację manualną, radia nie ma, ale głośniki są. Jest też stacja dokująca i gniazdko USB, co pozwala uczynić z naszego smartfona multimedialne centrum tego pojazdu. Udany pomysł.

Dane techniczne:

Najtańsze nowe samochody 2023 – Fiat 500

Bardzo stylowy maluch z Włoch. Wyższa cena od wspomnianej wyżej konkurencji wynika przede wszystkim z wyróżniającego się stylu. W bazowej wersji wyposażenia nazwanej Cult możemy liczyć na ogranicznik prędkości, klimatyzację manualną z filtrem przeciwpyłkowym, monitorowanie ciśnienia opon, jest też prosty system multimedialny z dotykowym ekranem 5″, 4 głośnikami i gniazdkiem USB oraz interfejsem bluetooth.

Dane techniczne:

Dacia Sandero, fot. Beata Chojnacka

Najtańsze nowe samochody 2023 – Dacia Sandero

Jeszcze nie przekraczamy progu 60 000 zł, a już mamy możliwość zamówienia najtańszego w Polsce przedstawiciela segmentu B, czyli subkompaktowych aut miejskich. Dacia Sandero to samochód, który niczego nie obiecuje. Od pierwszej śrubki projekt ten nastawiony jest na niską cenę, ale nie oznacza to tandety, jest to też auto siłą rzeczy (gabaryt) praktyczniejsze od mniejszych modeli z segmentu A. W bazowej wersji wyposażeniowej Essential są diodowe światła dzienne i mijania (drogowe to już halogeny), jest lampka do czytania po stronie kierowcy, oświetlenie bagażnika, regulator i ogranicznik prędkości, czy system multimedialny z radiem DAB, 2 głośnikami, Bluetooth, USB i uchwytem na smartfon. Czego może brakować? Klimatyzacji.

Dane techniczne:

Kia Rio

Kolejny przedstawiciel miejskiego segmentu B. Rio w bazowym wydaniu ma lampki do czytania już nie tylko dla kierowcy, ale i pasażera z przodu, blokadę drzwi tylnych (dzieci ich przypadkowo nie otworzą), jest klimatyzacja manualna, nawet schowek na okulary. Podróż umili 4-głośnikowy zestaw multimedialny z radiem cyfrowym DAB z RDS i MP3, z obsługą Bluetooth (możliwość sparowania smartfonu).

Dane techniczne:

Najtańsze nowe samochody 2023 – Suzuki Swift

Suzuki Swift w bazowym wydaniu wyróżnia się obecnością kamery cofania, nie zabrakło klimatyzacji manualnej, czy gniazdka USB. Ciekawostką jest obecność radioodtwarzacza z czytnikiem płyt kompaktowych (!), obsługa MP3 i wsparcie dla bezprzewodowej komunikacji bluetooth (parowanie smartfonu). System audio bazowo ma 4 głośniki.

Dane techniczne:

Škoda Fabia

Nasze zestawienie zamyka auto co prawda najdroższe z najtańszych, ale też największe, najbardziej przestronne i z największym bagażnikiem. W podstawowej wersji wyposażeniowej Active, Fabia zapewnia m.in. klimatyzację manualną, komputer pokładowy z własnym wyświetlaczem, radio Swing z wyświetlaczem 6,5″, z dwoma gniazdkami USB-C. Nie zabrakło też interfejsu Bluetooth. Skromnie, ale za to z największym w naszym zestawieniu bagażnikiem.

Dane techniczne:

Podsumowując, żaden z powyższych samochodów nie urzeknie Was dynamiką, ale jeżeli potrzebujecie po prostu dotrzeć z punktu A do punktu B, to każdy z wymienionych modeli dobrze zrealizuje to zadanie. Warto też podkreślić, że każdy z samochodów w naszym zestawieniu to bardzo oszczędny model. Żaden z wymienionych średnio nie pali więcej niż 5,5 l/100 km.

Exit mobile version