Site icon Motocaina

Sprzedaż jednośladów w Polsce także uległa załamaniu

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"26080";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

W kwietniu zarejestrowano w Polsce 2424 nowe motocykle i motorowery, a to oznacza spadek aż o 57,5 procenta w porównaniu z rokiem ubiegłym. Niewielkim pocieszeniem może być informacja, że w porównaniu do marca 2020 liczba rejestracji wzrosła o 12,4 procenta, więc rozpoczęty sezon motocyklowy zachęcił niektóre osoby do zakupu nowego sprzętu.

Przygnębiająca sytuacja dilerów w Polsce. Wielu z nich nie przetrwa epidemii?

Rozbijając dane dotyczące sprzedaży na motocykle i motorowery, widzimy, że te pierwsze radzą sobie zdecydowanie lepiej. Od początku roku na polskie drogi wyjechało 4751 sztuk motocykli, co oznacza spadek, w porównaniu do 2019 roku, o 28,5 procenta. Natomiast motorowerów sprzedano 3130 egzemplarzy, a więc aż o 44,1 procenta mniej, niż przed rokiem.

Import samochodów do Polski najniższy od 16 lat!

Niekwestionowanym liderem polskiego rynku był w kwietniu Romet, który sprzedał 1354 jednoślady (spadek o 44,3 procenta). Na drugim miejscu znalazł się Junak ze sprzedażą na poziomie 811 sztuk (mniej o 33,2 procenta), a ostatnie miejsce podium należy do Hondy z wynikiem 768 sztuk (z zaskakująco małym spadkiem, wynoszącym 4,5 procenta).

Spore straty notuje również rynek używanych jednośladów. Od stycznia do kwietnia sprowadzono  z zagranicy 18 701 takich pojazdów, co przekłada się na wynik gorszy o 29,3 procenta, w porównaniu do roku ubiegłego.

Exit mobile version