Site icon Motocaina

Który samochód sprzeda się szybciej – niebieski czy czarny? Zgadniecie?

Który samochód sprzeda się szybciej – niebieski czy czarny?

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"35696";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Auto używane w kolorze niebieskim sprzedaje się o 5 dni dłużej, niż w czarnym i szarym! Zgadliście?

Wielkanoc to tradycje oraz kolory, i chociaż wśród kierowców rośnie zainteresowanie lakierami metalicznymi, a udział ekstrawaganckich kolorów, takich jak zielony lub pomarańczowy nieznacznie się zwiększa, większość z nas w swoim wyborze nadal jest konserwatywna. Aż 21% samochodów używanych sprzedawanych jest w kolorze czarnym, 19% w kolorze srebrnym, a 16% w wielu odcieniach szarości. Takie dane wynikają z analizy sprzedaży n dealera samochodów używanych AAA AUTO:

Kolor auta nie jest kluczowym czynnikiem dla większości kierowców przy wyborze samochodu. Większość z nich woli wybrać auto w lepszym stanie technicznym, niezależnie od jego koloru. Kolor jest ważny dla maksymalnie 10% klientów.

Przeczytaj też: Ocena stanu technicznego samochodu przed zakupem. Co warto sprawdzić?

Niewielki odsetek klientów preferujący ekstrawaganckie kolory ma zazwyczaj bardzo konkretny cel, z którego nie chce zrezygnować. Na przykład czerwień pastelowa, bez lakieru metalicznego jest specyficzna, ponieważ rzadko ją akceptują mężczyźni, a jest bardziej popularna wśród kobiet.

Rodzaj koloru ma także wpływ na długość czasu, w jakim auto używane zostanie sprzedane. Kolory niemetaliczne szary i czarny szybko się sprzedają. Podstawowy niebieski sprzedaje się o 5 dni dłużej, mimo że takie auta są tańsze. Około 10 dni dłużej sprzedają się najpopularniejsze kolory: czarny i szary metalik, niebieski metalik i biały. Spośród powszechnych kolorów czerwony niemetaliczny jest sprzedawany najdłużej, czyli o 14 dni dłużej niż szary lub czarny.

Przeczytaj też: Prawie połowa Polaków popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. A Ty?

Exit mobile version