Site icon Motocaina

Samochody elektryczne a ekologia – jaki ślad węglowy zostawiają elektryki? „Elektrycznie tematyczni” #06

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"27160";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Czy w Polsce ekologia i ochrona środowiska istotnie wpływają na decyzje dotyczące zakupu produktów? Czy rzeczywiście zależy nam na tym, aby kupowane produkty nie miały złego wpływu na środowisko? Na te pytania zadane przez Insightout Lab odpowiadali Polacy, a wyniki tego badania są zaskakujące. Prowadzący podcast – Katarzyna Frendl z motocaina.pl i Paweł Pilarczyk z IT Biznes – dyskutują na tej podstawie o tzw. „śladzie węglowym” samochodów elektrycznych. Ich rozmówcami są tym razem dr inż. Piotr Piórkowski z Politechniki Warszawskiej oraz Tomasz Tonder, dyrektor PR & Corporate Affairs Volkswagen Group Polska. 

 

Jeśli więc chcesz dowiedzieć się, czy da się podróżować po Polsce samochodem elektrycznym bez ładowania prądu pochodzącego z węgla, czy ile rzeczywiście CO2 emituje samochód spalinowy, posłuchaj szóstego odcinka podcastu. Pan dr Piórkowiski udziela odpowiedzi także na pytanie, ​czy w obliczu tak szybko postępujących zmian klimatu jedynym słusznym kierunkiem dla motoryzacji jest elektromobilność i czy samochody elektryczne mogą zmniejszyć emisję CO2 w ogólnym rozrachunku?

Tym razem rozmowa została także oparta na analizie danych z raportu Transport & Environment (o raporcie szerzej przeczytasz tu). Wynika z niego, że jazda autem z napędem elektrycznym w Polsce (gdzie produkcja energii jest najbrudniejsza w całej Europie), jest nadal bardziej czysta – o 26% – niż samochodem z silnikiem diesla i o 31% bardziej czysta niż z silnikiem benzynowym. Prowadzący zastanawiają się więc, czy rzeczywiście elektryki są najlepsze z punktu widzenia bilansu dwutlenku węgla? Zwłaszcza w Polsce?

Warto dowiedzieć się więcej. Kliknij więc w ulubioną platformę z podcastami i subskrybuj „Elektrycznie tematycznych”.

Apple Podcasts | Android Google Podcasts | Stitcher | TuneIn | Spotify | RSS

 
Exit mobile version