Założona przez weteranów wojskowych i weteranów organów ścigania firma z Kalifornii wyjaśniła, że chce zbudować opancerzony Speciale bez poświęcania wydajności lub jakości obsługi modelu. Jest to o wiele trudniejsze zadanie niż się wydaje, ponieważ najprostszym sposobem uczynienia samochodu kuloodpornym jest dodanie do niego ciężkich blach.
Prezes firmy, Jeff Engen, stwierdził:
Ciężkie pojazdy są zwykle powolne, a powolny cel jest łatwym celem. W sytuacjach, w których klienci potrzebują ochrony, prędkość jest zawsze zaletą.
Przeczytaj też: Piękno dźwięku Ferrari 458 Italia – film
AddArmor ulepszył 458 Speciale lekkim pancerzem, który jest 10 razy mocniejszy i 60% lżejszy niż stal balistyczna. Osiągnął poziom pancerza B4, co oznacza, że supersamochód może wytrzymać kule wystrzelone z pistoletu, ale już AK-47 lub karabin o dużej mocy mogą się przez niego przebić.
Opancerzony 458 waży tylko 30 kilogramów więcej niż zwykły egzemplarz. Nadal oferuje 2,8-sekundowy sprint od 0 do 100 km/h i nadal jego prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.
Przeczytaj też: Nowożeńcy rozbili Ferrari 458 Spider
AddArmor podkreśla, że 458 Speciale to jednorazowy prototyp zbudowany, aby pokazać, jak daleko zaszła technologia opancerzenia.