Technika motoryzacyjna

Uwaga na metanol! Czego nie powinien zawierać dobry płyn do spryskiwaczy?

Uwaga na metanol! Czego nie powinien zawierać dobry płyn do spryskiwaczy?

Zima zbliża się do nas wielkimi krokami, dlatego już teraz warto pomyśleć o zakupie zimowego płynu do spryskiwaczy, zanim zaczną się pierwsze przymrozki. Jednak nie wszystkie płyny dostępne na rynku są bezpieczne dla naszego zdrowia i samochodu.
Płyn chłodniczy - obalamy mity

Płyn chłodniczy - obalamy mity

Osobisty dźwięk w samochodzie coraz bardziej realny

Osobisty dźwięk w samochodzie coraz bardziej realny

Rewolucyjna technologia - tak bez wątpienia można nazwać projekt, nad którym pracuje Seat i Noveto. Zgodnie z właśnie podpisaną umową, firmy rozpoczęły test nowego rozwiązania, które może całkowicie zmienić wrażenia użytkownika w samochodzie. System umożliwia generowanie dźwięku bezpośrednio do ucha każdego pasażera, bez potrzeby korzystania ze słuchawek czy tradycyjnych głośników audio.
Nawigacja samochodowa z 1971 roku! Na kasecie

Nawigacja samochodowa z 1971 roku! Na kasecie

„Ile to potrwa i dlaczego tak długo?” - zestawienie najbardziej czasochłonnych napraw samochodowych
1

„Ile to potrwa i dlaczego tak długo?” - zestawienie najbardziej czasochłonnych napraw samochodowych

Czas trwania naprawy może wywoływać sporo napięcia na linii klient–warsztat. Tymczasem największy wpływ na to, jak długo potrwa likwidacja usterki, mają czynniki technologiczne.
8 zasad przechowywania opon

8 zasad przechowywania opon

Amortyzatory samochodowe - jak ocenić ich stan?

Amortyzatory samochodowe - jak ocenić ich stan?

Amortyzatory to jedne z najważniejszych elementów samochodu, które na co dzień pozostają ukryte pod karoserią. Każdy mechanik powinien umieć ocenić ich stan techniczny, a dobrą do tego okazją jest nadchodzący okres wymiany opon.
Co oznaczają skróty mHEV, HEV, PHEV i BEV?

Co oznaczają skróty mHEV, HEV, PHEV i BEV?

VW wprowadza DataPlug - z myślą o użytkownikach starszych modeli

VW wprowadza DataPlug - z myślą o użytkownikach starszych modeli

Z myślą o użytkownikach starszych modeli Volkswagen wprowadził do oferty urządzenie o nazwie DataPlug. Współpracuje ono z komputerem pokładowym w samochodzie i za pośrednictwem sieci Bluetooth przesyła dane do darmowej aplikacji VW Connect na smartfonie.
Trzycylidrowy silnik Volvo zadebiutuje w XC40

Trzycylidrowy silnik Volvo zadebiutuje w XC40

Samochody elektryczne – co warto wiedzieć? (cz.1)

Samochody elektryczne – co warto wiedzieć? (cz.1)

Przyszłość motoryzacji będzie elektryczna – co do tego nikt nie ma wątpliwości. Co to oznacza w praktyce? Ile kilometrów można przejechać samochodem wyposażonym w taki napęd? Czy zadziała w deszczu? Jak zmieni się model korzystania z samochodu? Na te i inne pytania odpowiadamy w pierwszej z trzech części naszego poradnika.
Jak dbać o silnik Diesla?
1

Jak dbać o silnik Diesla?

Dlaczego samochód traci ładowanie?

Dlaczego samochód traci ładowanie?

Nowy silnik 1.5 TSI o mocy 130 KM dostępny dla Golfa i Golfa Varianta

Nowy silnik 1.5 TSI o mocy 130 KM dostępny dla Golfa i Golfa Varianta

Volkswagen rozszerzył gamę silników oferowanych do Golfa i do Golfa Varianta wzbogacając ofertę o benzynową jednostkę napędową najnowszej generacji.
Bosch porządkuje kokpit pojazdu

Bosch porządkuje kokpit pojazdu

„Grzanie” na postoju
4

„Grzanie” na postoju

LED-y, czyli współczesne ksenony - jak działają?
1

LED-y, czyli współczesne ksenony - jak działają?

W Polsce o tej porze roku słońce wschodzi po godzinie 7. i już około 15. chowa się za horyzontem. Dla wielu kierowców jazda po zmroku, na dodatek przy złej pogodzie, jest męcząca. Z pomocą przychodzą reflektory LED-owe.
Zimowy olej napędowy - co warto o nim wiedzieć?

Zimowy olej napędowy - co warto o nim wiedzieć?

Klima tylko do nabicia? Nie daj się zwieść!
1

Klima tylko do nabicia? Nie daj się zwieść!

Jest różnica: rozgrzany silnik to nie to samo co rozgrzany olej

Jest różnica: rozgrzany silnik to nie to samo co rozgrzany olej

Większość kierowców wie, że nie należy obciążać silnika przed jego pełnym rozgrzaniem. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że przede wszystkim najważniejsza jest temperatura oleju, a nie temperatura cieczy chłodzącej. Dowiedz się, kiedy silnik tak naprawdę jest gotowy do pracy z pełną mocą.
Koło zintegrowane z hamulcami?

Koło zintegrowane z hamulcami?

Łożyska - jak o nie dbać?

Łożyska - jak o nie dbać?

Koniec z katarem siennym? Volkswagen ma na to sposób

Koniec z katarem siennym? Volkswagen ma na to sposób

Podróż samochodem, wszyscy w świetnych humorach, za oknem letnie krajobrazy - drzewa, pola, łąki. I nagle z tyłu dobiega donośne kichnięcie, dzieci zaczynają trzeć oczy; kierowcę także dopadły te objawy.
Dlaczego rozrusznik "nie kręci"?

Dlaczego rozrusznik "nie kręci"?