Site icon Motocaina

Zobaczcie film z Muzeum Mercedes-Benz nakręcony dronem. Spektakularne efekty!

Zobaczcie film z Muzeum Mercedes-Benz nakręcony dronem. Spektakularne efekty!

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"26922";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Co czeka na widzów? Na przykład przelot przez uniesione drzwi legendarnego 300 SL „Gullwing”. Albo wizyta w kabinie autobusu Mercedes-Benz LO 1112 z Argentyny. Film z perspektywy lecącego drona prezentuje praktycznie wszystkie poziomy muzeum: prowadzi od tarasu na dachu przez kolejne sale z motoryzacyjnymi legendami oraz sekcje poświęcone fascynującym rozwiązaniom technicznym aż do głównego wyjścia. Nietypowe ujęcia pozwalają odkryć wiele ekscytujących detali.

Zespół Muzeum Mercedes-Benz oraz twórcy filmu – Daniel Wagner i André Jung z minidrone.studio – wykonali zdjęcia w czasie, gdy muzeum było zamknięte z powodu koronawirusa. Już wstępny plan zakładał, że oprócz zdjęć z zewnątrz i wewnątrz minidrony muszą przelatywać przez wnętrza pojazdów. To odważna koncepcja, biorąc pod uwagę, że wartość muzealnych eksponatów nierzadko liczy się w milionach. Jednocześnie była to jednak okazja, by przedstawić muzeum z nieznanych dotąd perspektyw.

Ostateczny rezultat powstał w ciągu 3 dni produkcji i montażu. Twórcy przyznają, że praca nad filmem nie była tak „fajna”, jak może wydawać się podczas jego oglądania. Jak mówi Daniel Wagner, tylko szybki lot zapewniał estetyczne, płynne zdjęcia, więc o powolnych lotach w pobliżu samochodów nie było mowy. Wymagało to dużego doświadczenia i praktyki. W przypadku gotowego wideo prędkość nagrywania w wielu miejscach została cyfrowo spowolniona, tak aby osiągnąć optymalny efekt dla widza – np. na zakręcie w sali z samochodami wyścigowymi i rekordowymi maszynami Mercedes-Benz.

Trwający około 4 min film można oglądać na kanałach społecznościowych Muzeum Mercedes-Benz (@mercedesbenzmuseum na Instagramie i Facebooku, @MB_Museum na Twitterze), a także na wielu innych kanałach społecznościowych Mercedesa w sieci (na przykład na YouTubie: ). Produkcja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem: w ciągu pierwszych kilku dni wideo było oglądane już około 6 milionów razy.

Exit mobile version