Site icon Motocaina

Zmiany w przepisach dotyczących homologacji motocykli

Zasadniczym powodem, dla którego wprowadzono nowe zmiany był fakt, że to właśnie motocykle biorą udział w 16 proc. wypadków zaistniałych w Europie, pomimo tego, że sami motocykliści stanowią jednie 2 proc. ze wszystkich użytkowników ruchu. 
Według nowych ustaleń pojazdy z silnikami o pojemności powyżej 125 cm3 od 2016 roku będą musiały byc wyposażone w układy przeciwblokujące (Anti-Lock Braking System; ABS), zaś pojazdy o silnikach z pojemnościami poniżej 125 cm3 powinny być wyposażone w ABS lub CBS, czyli kombinowane układy hamulcowe.
 
fot. materiały prasowe
Co więcej, członkowie Parlamentu Europejskiego ustalili również, że kierowcy będą jeszcze bardziej widoczni, dzięki automatycznym włącznikiom reflektorów, które zaczynają działać tuż po uruchomieniu silnika.
Będzie też bardziej ekologicznie. Od 2016 roku europejska norma Euro IV obejmie motocykle, a rok później – motorowery. 
Przepisy będą dotyczyły pojazdów jedynie nowych: dwu-, trzy- i czterokołowych nabytych od 2016 roku. 
Exit mobile version