Site icon Motocaina

Zmiana oznakowania dystrybutorów. Czy zmniejszy ryzyko zatankowania niewłaściwego paliwa?

Ceny paliw

Ceny paliw

Obecnie nie ma przepisów, które regulowałyby kwestię oznaczania dystrybutorów. Działające w Polsce stacje paliw oznaczają dystrybutory i pistolety do nalewania paliwa w taki sposób, jaki uznają za właściwy. Istnieje więc ryzyko, że kierowca zatankuje niewłaściwa dla swojego pojazdu paliwo.

Ten problem ma rozwiązać nowe rozporządzenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska, które przy okazji dostosuje polskie przepisy do unijnych standardów.

Zmiana oznakowania dystrybutorów

Rozporządzenie przewiduje, że oznakowanie ma znajdować się zarówno na dystrybutorze oraz pistolecie, jak i na pojeździe w bezpośrednim otoczeniu wlewu paliwa. Czarny symbol – okrąg lub kwadrat – ma być umieszczony na białym lub srebrnym tle.

Przykładowo  E5 to benzyna, w której biokomponent nie stanowi więcej niż 5% a B7 to olej napędowy z zawartością biokomponentu nie przekraczającą 7%.

Zgodnie z rozporządzeniem oznaczenie właściwego paliwa znajdujące się na pojeździe, w okolicy wlewu paliwa, ma mieć minimalną długość boku lub średnicę wynoszącą nie mniej niż 13 mm. Oznakowanie pistoletu dystrybutora nie może być mniejsze niż 30 mm.

W praktyce w Polsce wiele stacji już dostosowało swoje oznaczenia do unijnych standardów. Jest ono widoczne na wszystkich placówkach ogólnopolskich sieci. Przepisy mają wejść w życie po trzech miesiącach od ich ogłoszenia.

Exit mobile version