Badanie stacji kontroli pojazdów zostało przeprowadzone przez sieć ProfiAuto we współpracy z Polską Izbą Stacji Kontroli Pojazdów. Badanie było częścią kampanii społecznej „Zimowy pit-stop”, której twarzą jest modelka Natalia Siwiec. W ramach kampanii mechanicy, niczym zespoły pit-stop w wyścigach Formuły 1, będą badać samochody Polaków na ulicach największych miast.
Natalia Siwiec, twarz kampanii |
fot. zimowypitstop.pl
|
Badanie objęło niemal 50 stacji diagnostycznych z największych miast we wszystkich województwach. W ocenie diagnostów stan aut jeżdżących po polskich drogach jest w dużej części fatalny. Blisko dwie trzecie użytkowników aut nie wie też, kiedy sprawdzać i wymieniać najważniejsze części odpowiedzialne za bezpieczeństwo, takie jak amortyzatory czy opony. Brak kontroli tych części zaś bardzo często odpowiedzialny jest za najtragiczniejsze wypadki na polskich drogach.
fot. zimowypitstop.pl
|
Co piąty kierowca pojawia się na stacjach diagnostycznych już po upływie terminu kolejnego badania technicznego. Kampania społeczna „Zimowy pit-stop” ma zwrócić uwagę kierowców na konieczność regularnych kontroli i wymiany najważniejszych części samochodów, odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy. W ramach kampanii ruszył m.in. serwis internetowy www.zimowypitstop.pl.