Site icon Motocaina

Yamaha YZF-R6 – ostrzejsza i nowocześniejsza

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"12916";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Fani Yamahy R6 musieli długo czekać na nową odsłonę tej szybkiej maszyny. Motocykl przez długo czas pozostawał na rynku w niezmienionej formie, ale w końcu japoński producent zaskoczył swoich fanów.

Na dobry początek warto odnotować zmiany w stylistyce tej maszyny. Odświeżona seria R prezentuje się bardzo agresywnie i świeżo, ale najciekawsze zmiany dotyczą tego, co znajduje się pod owiewkami. 

Nie brakuje tam nowoczesnej elektroniki. Motocykl wyposażono w przepustnicę ride-by-wire. Yamaha nazywa tą technologię Chip Controlled Throttle. System współpracuje z kontrolą trakcji, która umożliwia pracę w  kilku trybach. Mamy tam zmienne mapy zapłonu, a za dopłatą można zamówić quick-shifter.

Największą zmianą jest silnik, który napędza ten lekki motocykl. Pracuje tam jednostka o pojemności 599 cm3, w której zamontowano kute tłoki i szesnaście tytanowych zaworów. Jednostka współpracuje z sześciobiegową, krótką skrzynią biegów. Zaprojektowano ją z myślą o tym, żeby zabierać jak najmniej miejsca. Wyścigowe sprzęgło pozwala zbijać biegi z wysokich prędkości. Dźwięk z jednostki wydobywa się poprzez tytanowy wydech.

Niestety, nie znamy jeszcze ceny Yamahy YZF-R6 w Polsce, ale gdy tylko polski importer je opublikuje, niezwłocznie damy znać.

Exit mobile version