![]() |
fot. Mercedes
|
125. – dniowa wyprawa wystartowała 30 stycznia 2011 roku ze Stuttgartu. Trasa prowadzi przez 14 krajów położonych na 4 kontynentach w tym Francję, Hiszpanię, Portugalię, USA, Kanadę, Australię, Chiny, Kazachstan, Rosję, Finlandię, Szwecję, Norwegię, Danię. Auta do przejechania mają łącznie niemal 3/4 długości równika. Mercedes wspierany przez Linde AG – firmę odpowiedzialną za dostarczanie wodoru chce tym samym udowodnić zastosowanie w pojazdach elektrycznych ogniwam paliwowych, a także zwrócić uwagę na potrzebę rozwoju niezbędnej infrastruktury.
fot. Mecerdes |
Niestetyna krótko przed metą dla jednego z modeli B-klasy F-Cell podróż zakończyła się w paskudny sposób w Kazachstanie, gdzie doszło do wypadku. Co prawda nikt nie został ranny, ale auto nie nadaje się do naprawy. Mercedes analizuje zastąpienie pojazdu nowym, jednak ze względu na krótki czas do zakończenia projektu prawdopodobnie nie dojdzie to do skutku. Na mecie w Stuttgarcie na początku czerwca możemy się więc spodziewać jedynie dwóch samochodów Mercedes-Benz Klasy B F-CELL.