Punktem wyjścia ma być technologia D-Air Protect System opracowana przez Dainese, która zostanie wykorzystana przy projektowaniu protektorów z poduszkami powietrznymi w kombinezonach BMW Motorrad. Debiutanckim produktem współpracy jest jednoczęściowy DoubleR RaceAir powstały z myślą o torach wyścigowych. Kombinezon zostanie zaprezentowany podczas międzynarodowej imprezy EICMA w Mediolanie w listopadzie, kiedy zakończą się kompleksowe testy prowadzone obecnie przez BMW w Monachium.
fot. BMW Motorrad
|
Kolejnym krokiem ma być zmodernizowanie systemu Dainese D-Air Street System dla potrzeb BMW Motorrad, co ma nastąpić w 2015 roku. W międzyczasie będą prowadzone testy wytrzymałościowe i zderzeniowe. Technologia D-Air Street składa się z poduszki, którą można zamontować w kurtce lub kombinezonie oraz zestawu dwóch akcelerometrów. Poduszka ma dwie komory o pojemności 12 litrów oraz zasilane bateriami generatory, które je automatycznie pompują.