Site icon Motocaina

Wsparcie klienta poziom Tesla: dostał odszkodowanie, ale nie może nigdy kupić Tesli

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"24971";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Pewien norweski taksówkarz wybrał na swoje narzędzie pracy bardzo popularny na tamtejszym rynku model – Teslę Model X. Duży elektryczny SUV miał cieszyć zarówno klientów, jak i walczący ze spalinowymi samochodami norweski rząd. Nie cieszył tylko swojego właściciela, ponieważ co chwilę się psuł.

Tesla usuwa dodatki ze swoich używanych aut i każe za nie płacić drugi raz?

Pechowy egzemplarz odwiedził serwis aż 11 razy w ciągu zaledwie 9 miesięcy. W sumie taksówkarz był pozbawiony samochodu przez 30 dni, co w jego przypadku oznacza miesiąc przymusowego wolnego. Rozgoryczony zwrócił się do lokalnego przedstawicielstwa Tesli z prośbą o rekompensatę, ponieważ ich wadliwy produkt (albo niekompetentny serwis) pozbawiły go możliwości zarabiania. Firma stanęła na wysokości zadania i wypłaciła taksówkarzowi 3000 norweskich koron (około 1200 zł) za każdy dzień, kiedy jego auto stało w serwisie.

Zadowolenie pechowego Norwega nie trwało jednak długo, ponieważ jego Model X wytrzymał bez awarii zaledwie kilka tygodni. Tym razem zażądał 120 tys. norweskich koron (około 48 tys. zł), argumentując, że z samochodu nie da się korzystać jako z narzędzia pracy.

Tesla ponownie zrewolucjonizuje auta elektryczne? Wkrótce pokaże „superbaterie”

Zrozumienie i dobra wola Tesli chyba wyczerpały się podczas pierwszej ugody, ponieważ odrzuciła nowe roszczenia. Sprawa znalazła swój finał dopiero w sądzie, który stanął po stronie taksówkarza. Nakazał wypłatę rekompensaty oraz odkupienie felernego egzemplarza po cenie nowego auta. Tesla zgodziła się, stawiając jeden warunek – że poszkodowany klient podpisze zobowiązanie, iż nigdy więcej nie kupi samochodu tej marki.

Nie znamy norweskich przepisów, ale w Polsce funkcjonuje prawo rękojmi, które pozwala domagać się wymiany wadliwego towaru, jeśli wykazuje on powracające wady. Zamiast zaoferować nowy samochód, a felerny sprzedać jako używany (po dotarciu do przyczyny ciągłych problemów) lub włączyć do firmowej floty, Tesla wolała iść w zaparte. Nowy Model X kosztuje obecnie w Norwegii 845 900 koron, czyli około 339 tys. zł. Plus 48 tys. zł rekompensaty i rozgłos w mediach. Chyba jednak się nie opłacało.

Exit mobile version