Site icon Motocaina

WSK powraca!

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"10088";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

W ostatnim czasie na polskich drogach pojawiły się Junaki oraz Romety w nowej odsłonie. Popularność tych motocykli jest potęgowana przez „uwolnienie” prawa jazdy kategorii A do pojemności 125 cm3. Być może już niedługo do tego grona dołączy jeszcze kultowa „wueska”, zwana potocznie „wiejskim sprzętem kaskaderskim”.

Jak donosi Bankier.pl, ludzie z WSK „PZL Świdnik” pracują już od kilku lat nad takim projektem. Jednak głośno zrobiło się dopiero w ostatnim czasie, a firma pracuje obecnie nad strukturą formalno-prawną projektu oraz finansowaniem.

Nowa odsłona WSK może cieszyć się dużą popularnością, tym bardziej, że twórcy zamierzają wykorzystać możliwości związane z pojemnością 125 cm3. Dużo osób, które posiadają prawo jazdy na samochód co najmniej przez trzy lata, nie będzie musiało wyrabiać nowej kategorii.

Co ciekawe, nowa WSK ma powstawać wyłącznie w Polsce, w fabryce w Świdniku. Na razie nie wiemy nic na temat wyglądu maszyny, jednak ma ona mocno nawiązywać do protoplasty. 

Dawny motocykl powstawał w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego „PZL Świdnik” od 1954 roku. Produkowano wersje zasilane silnikami 125, 150 oraz 175 cm3. Przez wiele lat powstało ponad milion jednośladów, a niektóre żyją nawet do dziś. Ostatni egzemplarz wyprodukowano w 1985 roku i zarazem był to ostatni motocykl produkowany w naszym kraju.

Exit mobile version