Site icon Motocaina

Wrap Sisters zwyciężają konkurs oklejania auta

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"15819";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Siostry Wrap Sisters z Omega Art do egzaminu certyfikacyjnego 3M Endorsed zgłosiły się po wizycie na Rema Days w zeszłym roku, mając już ponad 10 lat doświadczenia. Egzamin jest wymagający a uzyskany certyfikat stanowi poświadczenie najwyższej jakości umiejętności aplikatorów. – Kiedy zgłosiłyśmy się do The Wrap Center, nawet nie przypuszczałam, że zaledwie rok później znajdziemy się wśród Endorsów, w dodatku oklejając na żywo podczas Rema Days – powiedziała Aneta Martyka z Wrap Sisters, a jej siostra Renata Jurczyk dodała – Decydując się na uczestnictwo w konkursie zdecydowanie wyszłyśmy poza swoją strefę komfortu – i było warto! Cieszymy się, że nasz projekt tak się spodobał. Obecnie certyfikat posiada w Polsce tylko pięć kobiet oraz ponad 30 mężczyzn.

W 3M Endorsed Wrap!t Ring zaangażowanych było łącznie 8 zespołów doświadczonych aplikatorów z certyfikatem 3M Endorsed. Zawodnicy zmierzyli się z wymagającym najwyższych umiejętności i precyzji, futurystycznym modelem BMW i8. Konkurs zorganizowany przez Certyfikowane Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne 3M – The Wrap Center polegał na tym, że w każdym starciu dwa zespoły aplikatorów oklejały samochód równocześnie, każdy jeden jego bok. Projekty graficzne zostały przygotowane przez członków zespołów i wydrukowane, a do ich wykonania wykorzystano zadruk na folii 3M IJ180mC. Aplikatorzy w projektach skorzystali również z folii do zmiany koloru auta oraz innowacyjnej taśmy. Podczas konkursu nie było możliwości używania nożyka do przycinania folii na samochodzie, tylko bezpiecznych dla lakieru taśm.

Nagrody w konkursie to rolki folii 3M, taśmy 3M Knifeless, akcesoria, narzędzia GeekWraps, profesjonalne opalarki Steinel oraz zadruki w drukarni DPSdruk.pl.

BMW i8 w 8 odsłonach
Rywalizacja była zacięta, a liczba oddanych głosów przebiła wynik osiągnięty na ostatnim SEMA Show w Las Vegas. W konkursie startowało łącznie 8 projektów stworzonych przez aplikatorów z całej Polski. Trzecie miejsce zajęli  Bartek Fabian z Oklejanie Aut (Tarnawa Górna) oraz Mariusz Domański z Nova Vision (Mińsk Mazowiecki). Drugie miejsce zdobyła ekipa firmy Wrapster pod przewodnictwem Mateusza Popowa (Wrocław). Zwyciężczyniami konkursu zostały siostry Aneta Martyka oraz Renata Jurczyk – Wrap Sisters z firmy Omega Art (Olkusz).

Poza konkursem przyznano także dodatkowe wyróżnienia – dla zespołu Wojciecha Siennickiego z Adrenaline Shell (Warszawa) za kreatywny projekt stworzony w wersji 3D oraz dla Marcina Paszkiewicza ze Zmiana Koloru Auta (Wrocław) za sprostanie oklejaniu w pojedynkę (czas w konkursie przewidywał oklejanie przez dwie osoby). Specjalne wyróżnienie od BMW Polska, które użyczyło BMW i8 do konkursu, powędrowało także do zespołu Rafała Batora z Euro-Glass (Świdnica).

Car wrappowa pasja
Oklejanie samochodów to nie tylko sposób na biznes i odpowiedź na rosnący trend personalizacji pojazdów. To także pasja wymagająca nieustannego dokształcania się i pracy nad warsztatem – oraz środowisko osób zaangażowanych w temat z niemalże hobbystycznym zacięciem. Oklejanie samochodów dotarło do Polski ze Stanów Zjednoczonych, w których ten typ personalizacji się narodził. W USA obecnie aktywnie działa ponad 200 certyfikowanych aplikatorów 3M Endorsed. Na rodzimym rynku zainteresowanie zmianą koloru oraz projektami graficznymi rośnie z roku na rok, w tym momencie w Polsce działa około 40 firm z certyfikatem 3M. – Widzimy w Polsce rosnące zainteresowanie oklejaniem pojazdów i chcemy wspierać rozwój edukacji w tym zakresie powiedziała Karolina Mojeścik, koordynator marketingu Działu Reklamy Wizualnej 3M Poland i dodała – Wzmocnienie technicznych umiejętności aplikatorów pozwala im pracować szybciej, sprawniej i kleić nawet najbardziej skomplikowane realizacje z łatwością. W Polsce we współpracy z 3M powstało jedno z najlepszych centrów szkoleniowych na świecie – The Wrap Center, prowadzone przez światowej klasy specjalistę – Rafała Żmudę.

Polski car wrapping
W Polsce oklejanie samochodów zaczęło się około 10 lat temu i były to głownie drobne stylizacje, jak maska, elementy kokpitu, dach. W tym czasie w palecie rozwiązań królował carbon, a głównym materiałem w użyciu były laminaty 3M™ DI-NOC™. – Zmiana koloru pojazdów zaczęła się rozwijać w ostatnich latach, a zainteresowanie rośnie nieprzerwanie aż do dziś powiedział Rafał Żmuda, certyfikowany trener 3M z The Wrap Center i dodał – Polski rynek prężnie się rozwija, a aplikatorzy nie odstają umiejętnościami od swoich kolegów zza oceanu gdyż obowiązują ich dokładnie takie same zasady certyfikacji 3M Endorsed.

Program 3M Endorsed w obecnej formie w Polsce dostępny jest niecałe dwa lata, a certyfikat 3M Endorsed wydawany jest na globalnych zasadach. Dzięki temu mamy pewność, że niezależnie od miejsca na świecie, aplikator z takim tytułem wykona pracę na najwyższym poziomie. Jest to szczególnie istotne gdy rozważamy oklejenie samochodu o wartości podobnej lub wyższej jak oklejane na targach BMW i8. Innowacyjne produkty 3M zapewniają czystą i bezpieczną aplikację, dają gwarancję utrzymania najwyższej jakości zadruku przez cały czas ekspozycji (3M™ MCS™) oraz pewność możliwości bezpiecznego usunięcia grafik. Certyfikacja 3M Endorsed zapewnia o najwyższej jakości usługi i daje gwarancję bezpieczeństwa personalizowanego pojazdu. – Klienci coraz częściej wymagają od aplikatorów potwierdzenia umiejętności i naprzeciw takim oczekiwaniom wychodzi program 3M Endorsed powiedział Rafał Żmuda – Co więcej, rynek się zmienia i znacznie częściej poszukujemy najwyżej jakości a nie najniższej ceny. To popłaca – możemy cieszyć się spersonalizowanym pojazdem przez długi czas i bez problemu zmienić stylizację, jeśli mamy na to ochotę – podsumował Rafał Żmuda.

Exit mobile version