Gama modeli Mercedes-Benz jest zróżnicowana jak nigdy dotąd – obejmuje m.in. 9 SUV-ów, 5 kabrioletów i roadsterów oraz 5 limuzyn. Łącznie liczy dziś 32 warianty, każdy w wielu wersjach układu napędowego. Tak szeroka oferta odpowiada zróżnicowanym oczekiwaniom klientów.
Często okazuje się jednak, że początkowo nabywcy nie szukają konkretnego modelu – wręcz przeciwnie, mają swoje priorytety, ale są skłonni wziąć pod uwagę różne typy pojazdów. Aby ułatwić odnalezienie najlepszego rozwiązania, Mercedes-Benz oddaje do dyspozycji klientów wirtualnego doradcę, który na podstawie wybranych kryteriów automatycznie wskaże modele szczególnie godne uwagi.
Potencjalny nabywca musi tylko wskazać swoje priorytety, przy okazji nadając im odpowiednią wagę (ważne lub bardzo ważne). Do wyboru ma zarówno parametry bazujące na „twardych kompetencjach”, takie jak przestrzenność, walory transportowe, ekonomiczność czy moc, jak i cechy „charakterologiczne”, jak np. elegancję, luksus czy ekstrawagancję. Wirtualnego doradcę można znaleźć pod adresem: https://www.mercedes-benz.pl/passengercars/mercedes-benz-cars/model-finder.html#/intro