Site icon Motocaina

Wielkie odliczanie do premiery nowego Volkswagena Golfa. Pierwsze szkice!

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"22113";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Mocne strony Golfa, dzięki którym stał się światowym bestsellerem, w modelu ósmej generacji zostały udoskonalone. Oprócz nowej gamy wydajnych silników jeszcze doskonalsze niż dotychczas właściwości jezdne zapewni również nowe zawieszenie. Golf ósmej generacji wyznacza także nowy standard w klasie kompaktów pod względem cyfryzacji i łączności ze światem oraz systemów asystujących i usług online.

Design nadwozia jest bardziej dynamiczny niż kiedykolwiek wcześniej, a mimo to samochód – oglądany z każdej perspektywy – natychmiast jest rozpoznawalny jako Golf. W kabinie dominują świeże kolory i nowe tkaniny oraz nowy cyfrowy kokpit, co sprawia, że kompaktowy model nowej generacji wyróżnia się na tle konkurentów.

Produkcja Golfa pierwszej generacji ruszyła w Wolfsburgu w marcu 1974 roku. Samochód był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Przez wiele dziesięcioleci na motoryzacyjnej scenie dominował Garbus – z silnikiem montowanym z tyłu i z napędem na tylne koła. Teraz rozpoczynała się era samochodu z silnikiem montowanym z przodu, poprzecznie do osi auta, napędzającym przednie koła. Scirocco i Passat, które debiutowały w 1973 roku, rozpoczęły ją nawet nieco wcześniej. Po Golfie, inne samochody należące do segmentu o największym potencjale produkcyjnym, zaczęły wykorzystać nowy rodzaj konstrukcji napędu.

Exit mobile version