Według informacji, do których dotarł magazyn Motor Trend, Szwedzi chcą wprowadzić na rynek flagowego SUV-a coupe w 2024 roku. Ma bazować na nowej architekturze SPA2, tworzonej z myślą zarówno o pojazdach spalinowych, jak i elektrycznych. Technicznie XC100 będzie bliźniakiem kolejnej generacji XC90, a niewykluczone że będą różnić się głównie inaczej zaprojektowaną tylną częścią nadwozia.
Z oczywistych względów nowy SUV Volvo będzie miał tylko dwa rzędy siedzeń, a mówi się także, że może występować w wersji czteroosobowej. To niezbyt praktyczne, ale takie rozwiązanie można spotkać na przykład w Porsche Cayenne Coupe. Pozostali potencjalni konkurenci to Audi Q8, BMW X6 oraz Mercedesa GLE Coupe.
Volvo XC40 Recharge – poznaliśmy polskie ceny
Wyróżnikiem XC100 na ich tle ma być napęd elektryczny, na co wskazuje dopisek Recharge. Auto ma mieć dwa silniki (jeden z przodu drugi z tyłu) i przejeżdżać na jednym ładowaniu około 500 km. Naszym zdaniem nie można jednak wykluczyć również wersji hybrydowej plug-in (takie auta też mają w nazwie „Recharge”) co zdecydowanie zwiększyłoby szanse modelu na odniesienie rynkowego sukcesu. Jeśli XC100 będzie mieć napęd wyłącznie elektryczny, jego jedynym naturalnym konkurentem zostanie Audi e-tron Sportback.