Szwedzki producent uważa model V40 za najbezpieczniejszy kompakt świata. Statystyki potwierdzają z całą pewnością, że jest to najlepiej sprzedający się model Volvo W Europie. Auto zadebiutowało w 2012 roku, a właśnie teraz przyszedł czas na jego face-lifting.
Standardowe V40 oraz wersja Cross Country zostały wyposażone w nową atrapę chłodnicy, na której pojawiło się nowe logo Volvo. Zmieniono także wygląd przednich reflektorów. Umieszczono w nich światła dzienne w technologii LED, które do tej pory były umieszczone w zderzaku. Ich wzór nawiązuje do motywu „młota Thora” znanego chociażby z nowego Volvo XC90.
Poza delikatnymi zmianami w wyglądzie, zaktualizowano paletę lakierów oferowanych dla teo modelu. W gamie pojawią się trzy nowe kolory znane z innych modeli Volvo oraz dwa całkiem nowe. Klienci będą mogli wybierać spośród ośmiu wzorów felg. Pojawiły się także nowe tapicerki i kolorystyka kokpitu. Zmieniono także kluczyk, na którym także pojawiło się nowe logo.
Pojawią się nowe funkcje w aplikacji Volvo On Call, która ma być nie tylko wygodniejsza w obsłudze, ale obsługiwać nowe urządzenia mobilne takie jak Apple Watch oraz Android Wear czy Microsoft Band 2. Ten ostatni pozwoli na wykorzystanie sterowania głosowego.
W gamie silników nie było rewolucji. Ulepszono tylko wersję D2, która w połączeniu z manualną skrzynią biegów będzie emitowała 89 g/km CO2.