W podstawowej wersji znajdują się także diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system Keyless Start, cyfrowy zestaw wskaźników, dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, system Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz funkcją prewencyjnej ochrony pieszych, a także system komunikacji między pojazdami Car2X.
Golfa będzie można wyposażyć teraz w szereg rozwiązań, takich jak: Travel Assist, system umożliwiający półautomatyczną jazdę w niemal pełnym zakresie prędkości; Innovision Cockit czy inteligentne reflektory IQ Light LED Matrix, wyposażone w interaktywne funkcje.
Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy jednostek napędowych – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 90 KM do ponad 300 KM. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM i 110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM i 150 KM.
Nowy Golf będzie pierwszym modelem Volkswagena dostępnym z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. mild hybrid. Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 110 KM, 130 KM i 150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in.
Mimo że nowy Golf wydaje się niższy, dłuższy i bardziej dynamiczny niż poprzednik, jego kompaktowe wymiary nie zmieniły się. Długość auta wynosi 4.284 mm, szerokość 1.789 mm, a wysokość 1.456 mm. Rozstaw osi to 2.636 mm.