![]() |
fot.Clemenger BDDO
|
Zniechęcenie kierowców do zaprzestania łamania przepisów jest trudne. Jedne z najczęstszych wykroczeń to nadmierna prędkość, nie dostosowywanie się do sygnalizacji świetlnej, a także jazda pod wpływem środków odurzających czy korzystanie z telefonów w czasie jazdy.
Jak sprawić, aby kierowcy zmienili swoje złe nawyki i zaczęli jeździć bezpiecznie? Na interesujący pomysł wpadła agencja reklamowa Clemenger BDDO tworząc kampanie społeczną dla MAC ubezpieczyciela z południowej Australii. W cyklu bilbordów wykorzystano motyw upokorzenia. Bo jak można nazwać reakcję na randkę na rowerze w foteliku dla dziecka z kaskiem opinającym naszą piękną fryzurę. Czy na przykład rzemieślnika, który zamiast jechać do swojej pracy pickupem, musiał załadować cały swój sprzęt na osiołka albo matkę, która nie może odwieść swoich dzieci do szkoły?
Ciekawe jak wpłynie ta kampania na mieszkańców Australii czy przedstawienie im zmian, jakie mogą zajść w ich życiu zawodowym, jak i społecznym po utracie prawa jazdy spowoduje, że zaczną bezpieczniej jeździć?
fot.Clemenger BDDO
|