Zadaniem zespołu było zainstalowanie systemu czterech radiostacji alarmowych w różnych obozach wysokościowych na wulkanie. W przyszłości każda z tych czterech radiostacji w nagłych przypadkach umożliwi nawiązywanie połączenia radiowego z trzema innymi obozami bazowymi na Ojos del Salado. System ten ma na celu poprawę bezpieczeństwa zarówno alpinistów, jak i naukowców. Ojos de Salado o wysokości 6893 m jest najwyższym aktywnym wulkanem na Ziemi. Wulkan ten jest częścią pustyni Atakama, jednej z najbardziej suchych pustyń naszego globu, która należy także do osławionego Pacyficznego Pierścienia Ognia.
Po dotarciu ekspedycji wraz z oboma Unimogami U 5023 do obozu wysokościowego Amistad, położonego na wysokości 6100 m, i zainstalowaniu tam czwartej radiostacji alarmowej, ekipa podjęła kolejne wyzwanie ‒ światowy rekord wysokości dla pojazdów kołowych. Dwa Unimogi osiągnęły go na wysokości 6694 m. Nigdy przedtem żaden pojazd na świecie nie zdołał wspiąć się tak wysoko.
Marka Mercedes-Benz Special Trucks wsparła ekspedycję dwoma terenowymi Unimogami U 5023 najnowszej generacji, które na tę ogromną wysokość przewiozły zarówno zespół wyprawy, jak i niezbędny sprzęt. Oba Unimogi zostały przygotowane na wyzwania tak ekstremalnych wysokości przez specjalistów z Muzeum Unimog, firmy AS Söder, która jest partnerem marki Unimog w zakresie zabudowywania pojazdów, oraz przez inżynierów z działu rozwoju Unimog ‒ wyposażono je w specjalne ogumienie, mocne wciągarki linowe i specjalne zabudowy, umożliwiające równoważenie środka ciężkości.