Czwarta faza testów motocykla obejmowała sprawdzenie motocykla i dokonanie pomiarów na hamowni i na torze. Dopracowano kalibrację przepustnicy, mapowanie wydajności układu napędowego, a także ocenę zasięgu i zużycia akumulatora, rozwój trybów jazdy, sprawdzenie oprogramowania i optymalizacja termiczna.
Na torze sprawdzono działanie systemów bezpieczeństwa, układu odzyskiwania energii, prowadzenia oraz przyspieszania. Triumph poinformował o zakończeniu etapu i przygotowaniach do premiery konceptu TE-1. Maszyna zadebiutuje 12 lipca 2022 roku. Wtedy też poznamy wszystkie szczegóły techniczne dotyczące motocykla.
Inżynierowie Triumpha zaprojektowali ramę, stelaż pomocniczy, kokpit, panele, koła i układ napędowy. W projekcie uczestniczyły również firmy Gates Carbon, Ohrlins, Brembo, a także Williams Advanced Engineering, które dostarczyły własne projekty. Oprócz tego firma Integral Powertrain przygotowała prototypowy układ przeniesienia napędu ze skalowalnym, zintegrowanym inwerterem oraz silnikiem z technologią przełączania węglika krzemu.
Więcej szczegółów dotyczących nowej maszyny elektrycznej Triumph TE-1 poznamy w dniu premiery.