Site icon Motocaina

Toyota Yaris Cross odświeżona. Gdzie te zmiany? Pod spodem

Toyota Yaris Cross Premiere Edition

Toyota Yaris Cross Premiere Edition

Spis treści

Toyota Yaris Cross jest hitem, nie tylko w Polsce, ale w Europie. Model jest liderem segmentu B-SUV na Starym Kontynencie, zdobył liczne nagrody i wyróżnienia, w tym prestiżowy tytuł World Urban Car. Teraz przyszedł czas na kilka zmian, choć nie możemy mówić tu o faceliftingu, bo auto z zewnątrz pozostało niezmienione.

Toyota Yaris Cross zyskał nowy silnik

W nowej wersji Toyota Yaris Cross będzie miała więcej wyposażenia, lepsze materiały wykończeniowe, a także więcej silników do wyboru. Auto otrzyma nowy napęd hybrydowy piątej generacji o nazwie Hybrid 130. Układ z 1,5-litrowym silnikiem ma nową przekładnię oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny MG1. Wraz z ulepszeniem jednostki sterującej mocą (PCU) pozwoliło to zwiększyć moc o 14% ze 116 KM/85 kW do 132 KM/97 kW. Jednocześnie zwiększono moment obrotowy silnika elektrycznego MG2 w całym zakresie obrotów, a maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30% ze 141 do 185 Nm.

Te zmiany przekładają się nie tylko na lepsze przyspieszanie od 0 do 100 km/h, ale też na większą elastyczność auta, co jest ważne w trakcie wyprzedzania. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 10,7 s, skrócił się też czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h (8,9 s).

Toyota Yaris Cross Premiere Edition 2

Toyota Yaris Cross jest lepiej wygłuszony

W kwestii dźwięku silnika ulepszono wyciszenie w czterech aspektach. Do lewego mocowania silnika dodano amortyzator dynamiczny, zamontowano też rezonator na dolocie. Wygłuszenie deski rozdzielczej zmieniono z jednowarstwowego na trójwarstwowe, a dodatkową warstwę filcu dodano w jej górnej części. Żeby lepiej radzić sobie z hałasem drogowym oraz opływającym powietrzem zastosowano grubszą przednią szybę oraz szyby boczne.

Toyota Yaris Cross ma więcej multimediów

Auto po odświeżeniu otrzymało ulepszone i rozbudowane multimedia, które ułatwiają korzystanie z samochodu, umożliwiają jego personalizację, a także oferują jeszcze większą liczbę funkcji. W zależności od wersji przed kierowcą umieszczono 7-calowy wyświetlacz na tablicy wskaźników lub 12,3-calowy wirtualny kokpit, a ekran systemu multimedialnego ma przekątną 9- lub 10,5 cala.

Standardem w nowym Yarisie Cross jest system multimedialny Toyota Smart Connect. Nawigacja oparta jest na chmurze, a informacje o ruchu drogowym są przekazywane na bieżąco. Inteligentny asystent głosowy wywoływany komendą „Hej Toyota” został zaprogramowany tak, by rozumieć naturalną mowę, w tym takie komunikaty jak np. „Hej Toyota, jest mi zimno” i reaguje na nie poprzez podniesienie temperatury wnętrza. Ponadto samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonami przy pomocy interfejsów Apple CarPlay i Android Auto.

Toyotę Yaris Cross w nowej wersji będzie można zamawiać w pierwszym kwartale 2024 roku. Wtedy też powinniśmy poznać ceny auta.

Toyota Yaris Cross Premiere Edition

Do oferty trafi nowa wersja Premiere Edition, która wyróżnia się nowym, dwukolorowym malowaniem nadwozia z lakierem Urban Khaki dostępnym tylko w tym wariancie. Paleta dwukolorowych nadwozi obejmuje też opcje bi-tone z lakierami Platinum White Pearl oraz Silver Metalic. Dla wersji Premiere Edition zarezerwowane są pięcioramienne, 18-calowe felgi aluminiowe pomalowane na ciemnoszary kolor. We wnętrzu tej odmiany do nowego, zielonego lakieru nawiązują przeszycia oraz elementy ozdobne deski rozdzielczej i drzwi.

Exit mobile version