Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar publikuje kolejne dane rejestracyjne z polskiego rynku motoryzacyjnego w 2014 roku. Jak wynika z najnowszego opracowania, Toyota jest najczęściej wybieraną marką w Polsce przez klientów indywidualnych.
Metodologia przyjęta przez Instytut uwzględnia tylko te pojazdy, które faktycznie zostały kupione przez Polaków. Jak pisze Samar, „należy brać pod uwagę tylko te auta, które zostały zarejestrowane w kraju, fizycznie się w nim znajdują i są w nim eksploatowane. Pojazdy, które wkrótce po rejestracji wyjechały w ramach tzw. reeksportu, nie powinny być wliczane przy określaniu miejsca poszczególnych marek na liście rankingowej krajowych aut”. Tylko na tej podstawie można stworzyć ranking marek najczęściej wybieranych przez Polaków.
Jak wynika ze statystyk, w 2014 r. klienci indywidualni w Polsce stawiali na Toyotę.
Tabela 1. Rejestracje nowych samochodów osobowych przez klientów indywidualnych w Polsce w 2014 r.
L.p. |
Marka |
Liczba |
---|---|---|
1. |
Toyota |
12 492 |
2. |
Skoda |
12 345 |
3. |
Opel |
11 366 |
4. |
Volkswagen |
10 610 |
5. |
Kia |
9 037 |
6. |
Hyundai |
6 842 |
7. |
Ford |
6 784 |
8. |
Renault |
6 388 |
9. |
Nissan |
5 549 |
10. |
Citroen |
5 097 |
Źródło: SAMAR; dane oczyszczone z rejestracji czasowych